Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 20 września 2023 r., sygn. III SA/Łd 423/23

Transport

Dnia 20 września 2023 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi – Wydział III w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Kowalska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Ewa Alberciak, Sędzia WSA Krzysztof Szczygielski, , Protokolant Sekretarz sądowy Ewa Górska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 września 2023 roku sprawy ze skargi "X" Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w Z. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 5 kwietnia 2023 roku nr BP.501.1082.2022.0993.WA7.389294 w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów transportu drogowego oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z 5 kwietnia 2023 r., wydaną na podstawie art. 4 pkt 22, art. 92a ust. 1, 3 i 7, art. 92b, art. 92c ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r., poz. 2201) dalej: "u.t.d.", lp. 5.5 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym, art. 8 ust. 1 - 4 Rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającego rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85(Dz. Urz. U E L 102 z 11.04.2006), art. 1, art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15 lipca 2020 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 561/2006 w odniesieniu do minimalnych wymogów dotyczących maksymalnego dziennego i tygodniowego czasu prowadzenia pojazdu, minimalnych przerw oraz dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 165/2014 w odniesieniu do określania położenia za pomocą tachografów, Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z 25 marca 2022 r. o nałożeniu na stronę kary pieniężnej w wysokości 200 złotych.

Z akt sprawy wynika, że 8 lutego 2022 r., w Radomiu przeprowadzono kontrolę drogową zestawu pojazdów składającego się z ciągnika samochodowego marki MAN o nr rej. [...] oraz naczepy marki Schmitz Cargobull AG o nr rej. [...], którego łączna dopuszczalna masa całkowita przekraczała 3,5 tony. Tym zespołem pojazdów kierowca S.A. wykonywał międzynarodowy transport drogowy rzeczy z Polski do Niemiec w imieniu przedsiębiorcy X Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Z. Podczas kontroli kierowca okazał wypis z licencji nr [...] dotyczącej międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy udzielonej przedsiębiorcy. Przebieg kontroli opisano w protokole kontroli z 8 lutego 2022 r. W trakcie kontroli stwierdzono skrócenie przez kierowcę 28/29 stycznia 2022 r. dziennego czasu odpoczynku o 1 godzinę i 58 minut.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00