Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 29 stycznia 2020 r., sygn. III SA/Lu 510/19

Transport

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Ibrom (sprawozdawca) Sędziowie Sędzia WSA Robert Hałabis Sędzia WSA Anna Strzelec Protokolant Starszy asystent sędziego Małgorzata Olejowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi [...] Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w L. na decyzję Inspektor Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z [...] lipca 2019 r., nr [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego (dalej jako: "organ II instancji" lub "organ odwoławczy") utrzymał w mocy decyzję L. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (dalej jako: "organ I instancji") z [...] maja 2019 r., nr [...], o nałożeniu na [...] Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w L. kary pieniężnej w wysokości 5 800 zł za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Zaskarżona decyzja wydana została w sprawie, w której stan faktyczny przedstawia się następująco:

W dniu [...] lutego 2019 r. w miejscowości C. N. na drodze krajowej nr 12 przeprowadzono kontrolę drogową zespołu pojazdów składającego się z ciągnika samochodowego marki Man o numerze rejestracyjnym [...] oraz naczepy marki BC-LDS o numerze rejestracyjnym [...] Łączna dopuszczalna masa całkowita pojazdu przekraczała 3,5 tony. Kontrolowanym pojazdem kierował J. S., który w imieniu przedsiębiorstwa [...] Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w L. wykonywał krajowy transport drogowy rzeczy z B. do L.. Kontrola została udokumentowana protokołem [...] z [...] lutego 2019 r.

Kontrola wykazała, że w okresie od 29 stycznia 2019 r. godz. 12:37 do 4 lutego 2019 r. godz. 12:37 kierowca powinien był rozpocząć odpoczynek w wymiarze minimum 24 godzin. Tymczasem kierowca rozpoczął odpoczynek tygodniowy dopiero o godz. 19:33 w dniu 4 lutego 2019 r., przez co doszło do przekroczenia 6 okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku o 6 godzin 56 minut. W trakcie kontroli kierujący pojazdem nie okazał dokumentu uzasadniającego odstąpienie od przestrzegania norm czasu pracy prowadzenia pojazdu oraz wymaganych przerw i odpoczynków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00