Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 23 listopada 2023 r., sygn. III SA/Lu 446/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Iwona Tchórzewska Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Drwal Asesor sądowy Agnieszka Kosowska (sprawozdawca) Protokolant: Asystent sędziego Arleta Bednarczyk-Chagowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 listopada 2023 r. sprawy ze skargi R. Spółka komandytowa z siedzibą w Z. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie z dnia 9 czerwca 2023 r., nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę

Uzasadnienie

sygn. III SA/Lu 446/23

UZASADNIENIE

Przedmiotem skargi jest decyzja Dyrektora Izby Administracji Skarbowej

w Lublinie (dalej jako "organ II instancji") z dnia 9 czerwca 2023 r. w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym.

Stan sprawy przedstawia się następująco.

Funkcjonariusze Służby Celno-Skarbowej Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej, podczas wykonywania czynności służbowych

w dniu 25 listopada 2022 r. w ramach wspólnych działań z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska w Lublinie zatrzymali do kontroli pojazd, którego kierowca wykonywał międzynarodowy transport drogowy na rzecz spółki R. Sp.k. z siedzibą w Z. (dalej jako "strona" lub "skarżąca").

Do kontroli kierowca, przedstawił prawo jazdy, dowody rejestracyjne ciągnika siodłowego i naczepy, wypis z licencji dotyczący międzynarodowego zarobkowego przewozu drogowego rzeczy oraz drogowy list przewozowy CMR bez numeru oraz daty. Zgodnie z przedłożonym listem przewozowym CMR nadawcą towaru była brytyjska spółka P. Ltd natomiast odbiorcą skarżąca. Z dokumentacji wynikało, że pojazdem przewożone były silniki bez opakowania (10 szt. x 250 kg), felgi (24 szt. x 10 kg), zawieszenia (6 szt. x 150 kg) oraz używane części karoserii

(6 szt. x 800 kg). Łącza masa przewożonych z Wielkiej Brytanii do Polski towarów wynosiła 8.440 kg.

Przeprowadzone oględziny przestrzeni naczepy wykazały towar w postaci samochodów osobowych (6 szt.) z widocznymi uszkodzeniami oraz towar leżący pomiędzy autami w postaci silników samochodowych, skrzynie biegów, zderzaki, felgi (opony). Kierowca nie przedstawił dokumentów świadczących, że są to pojazdy przeznaczone do użytkowania. Dodatkowo, zapytany w trakcie kontroli odpowiedział, że przewozi samochody rozbitki, uszkodzone na części i parę silników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00