Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 21 lipca 2022 r., sygn. VII SA/Wa 884/22

Zagospodarowanie przestrzenne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Izabela Ostrowska (spr.), , Sędzia WSA Grzegorz Rudnicki, Asesor WSA Anna Milicka-Stojek, Protokolant spec. Joanna Piątek-Macugowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 lipca 2022 r. sprawy ze skargi D sp. z o.o. z siedzibą w M na uchwałę Rady Miasta M z dnia [...] marca 2022 r. nr [...] w przedmiocie odmowy ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej oddala skargę

Uzasadnienie

D. sp. z o.o. z siedzibą w M. wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na uchwałę NR XLII.396.2022 Rady Miasta Mińsk Mazowiecki z dnia 24 marca 2022 r. w sprawie odmowy ustalenia lokalizacji inwestycji mieszkaniowej polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym na działkach ewidencyjnych nr [...], [...] i [...]z obrębu [...] przy ul. Ś. w M.

Skarżąca zarzuciła organowi naruszenie:

1) art. 5 ust. 3 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących (t. j. Dz. U. z 2021, poz. 1538, dalej: "specustawa mieszkaniowa") w zw. z ppkt 3.2.1 w pkt 3 w Rozdziale 1 w części 2 (s. 35) i ppkt 2.2.2. w pkt 2 w Rozdziale 2 w Części 2 (s. 40) i ppkt 2.3 w pkt 2 w Rozdziale 2 w Części 2 (s. 41) Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Mińska Mazowiecki, przyjętym uchwałą nr XLII/422/14j Rady Miasta Mińsk Mazowiecki z dnia 22 września 2014 r. (dalej: "Studium") poprzez:

-błędne uznanie, że planowana inwestycja jest sprzeczna ze Studium z uwagi na brak zachowania kierunku rozwoju zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy usługowej z dopuszczeniem zabudowy wielorodzinnej, wyznaczonego przez Studium, ze względu na rzekome niezachowanie parametrów zabudowy w postaci maksymalnej wysokości zabudowy oraz geometrii dachów, podczas gdy maksymalna wysokości planowanego przez Skarżącego budynku wielorodzinnego zachowuje parametry ustalone w Studium dla jednostki MN/U (na której znajduje się teren inwestycji) tj. 14 metrów, zaś geometria dachu nawiązuje do istniejącego sąsiedztwa, co jest wprost dopuszczone w Studium jako odstępstwo od preferencji dachów o kącie nachylenia mniejszym niż 30°.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00