Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 lutego 2022 r., sygn. II SA/Ol 9/22

Prawo miejscowe

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Glabas Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędzia WSA Piotr Chybicki (spr.) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 10 lutego 2022 r. sprawy ze skargi Prokuratora Okręgowego w Olsztynie na uchwałę Rady Gminy Kruklanki z dnia 9 października 2018 r., nr XXXI/273/2018 w przedmiocie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kruklanki stwierdza nieważność załącznika do zaskarżonej uchwały w części dotyczącej § 7, § 9, § 10 ust. 3, § 11, § 12, § 13, § 20 ust. 2, § 22 ust. 1 i 2, § 23 ust. 6 oraz § 27 ust. 3 i 4.

Uzasadnienie

Rady Gminy Kruklanki w dniu 9 października 2018 r. podjęła uchwałę Nr XXXI/273/2018 w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kruklanki.

Prokurator Okręgowy w Olsztynie wniósł skargę na akt prawa miejscowego - uchwałę Rady Gminy Kruklanki Nr XXXI/273/2018 z dnia 9 października 2018 r., której załącznik stanowił Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków, w części dotyczącej § 7, § 9, § 10 ust. 3, § 11, § 12, § 13, § 20 ust. 2, § 22 ust. 1 i 2, § 23 ust. 6 oraz § 27 ust. 3 i 4 Regulaminu. Zakwestionowanej uchwale zarzucił istotne naruszenie prawa materialnego, a mianowicie art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2018 r., poz. 994, dalej: u.s.g.) i art. 19 ust. 3 i 5 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2018 r., poz. 1552, dalej: ustawa) poprzez przekroczenie delegacji ustawowej wskazanej w wymienionych wyżej przepisach polegające na:

wskazaniu w § 7 Regulaminu obowiązków odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz w § 9 - zakazów skierowanych pod adresem odbiorców, podczas gdy Rada nie miała kompetencji do nakładania na odbiorców wskazanych w tym przepisie obowiązków oraz formułowania względem nich zakazów;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00