Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 11 sierpnia 2021 r., sygn. I SA/Ol 473/21

Interpretacje podatkowe; Podatek dochodowy od osób prawnych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Jolanta Strumiłło Sędziowie sędzia WSA Andrzej Brzuzy sędzia WSA Katarzyna Górska (sprawozdawca) po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 11 sierpnia 2021r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Spółki A. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz Spółki A. kwotę 200 zł (dwieście) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Spółka A (dalej: "wnioskodawca", "strona", "spółka" lub "skarżąca") złożyła wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, dotyczącej zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów (dalej; "k.u.p.") wydatków na prowadzenie bloga lifestylowego i publikowanie w nim artykułów.

Z opisu zdarzenia przyszłego wynika, że wnioskodawca jest wspólnikiem spółki komandytowej A (dalej: "spółka komandytowa"), która działa na rynku przesyłek kurierskich i prowadzi działalność jako broker kurierski, pośrednicząc pomiędzy klientem a kurierem. Spółka komandytowa planuje dodatkowo rozpoczęcie działalności w zakresie reklamy i mediów poprzez prowadzenie bloga lifestylowego w celu intensyfikacji sprzedaży usług oraz poprzez reklamę prowadzonej działalności. Blog będzie zawierał wpisy o różnej treści, co ma przyciągnąć uwagę jak najszerszej grupy odbiorców - potencjalnych klientów spółki. Tematyka bloga ma być szeroka, "lifestylowa", tj. ma dotyczyć stylu życia - mody, podróży, tematyki kulinarnej, gadżetów elektronicznych, motoryzacji, sportów. Na blogu znajdą się m. in.:

- recenzje filmów, spektakli teatralnych, koncertów muzycznych i innych;

- recenzje restauracji, gabinetów kosmetycznych, hoteli, klubów fitness i innych;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00