Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 7 października 2020 r., sygn. I SA/Ol 414/20

Podatek od nieruchomości; Podatkowe postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Ryszard Maliszewski Sędziowie sędzia WSA Jolanta Strumiłło (sprawozdawca) asesor WSA Katarzyna Górska po rozpoznaniu w trybie uproszczonym w dniu 7 października 2020 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi Spółki A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie odmowy stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2014-2019 oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie decyzją z "[...]"r. Samorządowe Kolegium Odwoławcze (dalej SKO) utrzymało w mocy decyzję Burmistrza Miasta K. z "[...]"r. odmawiającą A. Sp. z.o.o. z siedzibą w P. (dalej spółka, skarżąca) stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2014-2019 w łącznej wysokości "[...]"zł.

Z uzasadnienia zaskarżonej decyzji jak i przedstawionych do kontroli Sądu akt administracyjnych wynika, że w dniu "[...]"r. A. Sp. z.o.o. złożyła, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2014 - 2019 w łącznej kwocie "[...]" zł. Przedmiotowy wniosek został następnie uzupełniony pismem z dnia "[...]" r. o oryginał wniosku podpisanego przez pełnomocnika spółki - radcę prawnego L. L. wraz z korektami deklaracji na podatek od nieruchomości za ww. lata podatkowe oraz pełnomocnictwa szczególne udzielone radcom prawnym M. K. oraz L. L. Wnioskodawca w korektach deklaracji na podatek od nieruchomości za lata 2014-2019 skorygował wartość budowli całkowicie zamortyzowanych twierdząc, iż podstawą opodatkowania ww. budowli (budowli całkowicie zamortyzowanych) będzie ich wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych z dnia 1 stycznia ostatniego roku, w którym dokonano ostatniego odpisu amortyzacyjnego (wartość pomniejszona o dotychczas poczynione odpisy amortyzacyjne od tych budowli). Powyższe działanie, jak wskazał, skutkowało zmianą wysokości zobowiązania wykazanego przez podatnika w deklaracji na podatek od nieruchomości za sporny okres, a w konsekwencji powstaniem nadpłaty wynikającej z zapłaty podatku od nieruchomości w wysokości większej od należnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00