Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 2 września 2020 r., sygn. III SA/Kr 315/20

Prawo miejscowe

 

|Sygn. akt III SA/Kr 315/20 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 2 września 2020 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Ewa Michna (spr.), Sędziowie: WSA Janusz Bociąga, WSA Renata Czeluśniak, po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym, w dniu 2 września 2020 r. skargi Prokuratora Prokuratury Okręgowej w Krakowie, na uchwałę nr XL/277/2013 Rady Gminy Gdów z dnia 25 kwietnia 2013 r. w sprawie, określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Gdów, warunków i zasad korzystania z nich, oraz ustalenia stawki opłaty za, korzystanie z tych przystanków, , skargę oddala., , , , , , , , ,

Uzasadnienie

Rada Gminy Gdów, na podstawie art. 16 ust. 4 i ust. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2475), podjęła 25 kwietnia 2013 r. uchwałę nr XL/277/2013 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Gdów, warunków i zasad korzystania z nich oraz ustalenia stawki opłat za korzystanie z tych przystanków. W uchwale Rada przyjęła jednolitą dla operatorów i wszystkich przewoźników maksymalną stawkę w kwocie 0,05 zł za jedno zatrzymanie środka transportu na przystankach komunikacyjnych.

Powyższa uchwała została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie przez Prokuratora Prokuratury Okręgowej w Krakowie, który zarzucił jej istotne naruszenie prawa, tj. art. 16 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym poprzez niewłaściwe zastosowanie i wprowadzenie stawek w postaci jednej stawki opłat dla wszystkich przewoźników za korzystanie z przystanków komunikacyjnych. W ocenie Prokuratora zastosowano stawki o dyskryminującym charakterze, w żaden sposób nie uwzględniając odmiennych sytuacji operatorów i różnych przewoźników, tj. postąpiono wbrew treści art. 16 ust. 4 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, który pozwala na pobieranie opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem niedyskryminujących zasad.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00