Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 25 czerwca 2020 r., sygn. III SA/Gd 127/20

Samorząd terytorialny

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Alina Dominiak (spr.), Sędziowie: Sędzia WSA Bartłomiej Adamczak, Sędzia WSA Janina Guść, Protokolant Specjalista Beata Kaczmar, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 czerwca 2020 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego [...] na uchwałę Rady Miejskiej [...] z dnia 29 czerwca 2011 r. nr [...] w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania stwierdza nieważność zaskarżonej uchwały.

Uzasadnienie

Uchwałą z dnia 29 czerwca 2011 r. nr [...] Rada Miejska, działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 9a, art. 9b, art. 9c, art. 9d ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. nr 180, poz. 1493 ze zm. - dalej jako "ustawa" lub "u.p.p.r."), określiła tryb i sposób powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

Skargę na powyższą uchwałę wniósł Prokurator Rejonowy, wnosząc o stwierdzenie jej nieważności w całości i zarzucając istotne naruszenie prawa, to jest art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy o samorządzie gminnym w związku z art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tj. Dz. U. z 2019 r, poz. 1461) poprzez zaniechanie opublikowania uchwały w wojewódzkim dzienniku urzędowym, pomimo że jest aktem prawa miejscowego, a także istotne naruszenie art. 7 Konstytucji RP, art. 40 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, art. 9a ust. 3, art. 9a ust. 7, art. 9a ust. 13, art. 9b ust. 2, art. 9c ust. 3 ustawy w związku z § 115, § 118 i § 143 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie Zasad techniki prawodawczej (tekst jednolity: Dz.U z 2016 r., poz. 283) poprzez powtórzenie regulacji ustawowej w rozdziale 1 ust. 3, rozdziale 2 ust. 2, ust. 3 pkt 4 (w tym przypadku również modyfikacje zapisu ustawowego), rozdziale 3 ust. 1 (także modyfikacje zapisu ustawowego) i rozdziale 3 ust. 3 załącznika do uchwały, a nadto naruszenie art. 7, art. 87 ust. 2 i art. 94 Konstytucji RP w związku z art. 40 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym w związku z art. 9a ust. 15 ustawy poprzez przekroczenie delegacji ustawowej w treści rozdziału 2 ust. 3 pkt 5 załącznika do uchwały.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00