Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 stycznia 2020 r., sygn. VI SA/Wa 2102/19

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Zdzisław Romanowski Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś-Debecka Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska (spr.) Protokolant spec. Marcin Just po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi A. Sp. z o.o. z siedzibą w C. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu [...] marca 2019 r. w R. na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pojazd członowy składający się z ciągnika siodłowego marki [...] o nr. rej. [...] oraz z naczepy marki [...] o nr. rej. [...]. Pojazdem kierował Pan D. M., który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem dźwigaru sprężonego o deklarowanej w dokumencie przewozowym masie 33285 kg. (ładunek niepodzielny) w imieniu A. Sp. z o.o., na trasie B. - S.. Przebieg kontroli utrwalono protokołem z dnia [...] marca 2019 r., nr [...] [...].

W wyniku pomiarów kontrolowanego zespołu pojazdów, stwierdzono następujące naruszenia dopuszczalnych norm;

- nacisk na podwójnej osi napędowej 22,5 t (po odjęciu 2 % zaokrąglonych do 0,11

w górę) - przekroczenie o 3,5 t (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 18,42 %),

- rzeczywista masa całkowita zespołu pojazdów 57,2 t, - przekroczenie o 17,2 t (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 43 %),

- długość zespołu pojazdów 19,53 m (po odjęciu 1 % błędu wynikającego

z niedokładności pomiaru i tolerancji przyrządu) - przekroczenie o 3,03 m, (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 18,36 %).

W dniu kontroli ww. zespołem pojazdów wykonywano przejazd drogowy dźwigaru sprężonego o macie 33285 kg (ładunek niepodzielny). Rodzaj przewożonego ładunku został ustalony w trakcie kontroli, wynika z okazanych przez kierowcę dokumentów nr [...] z dnia [...] marca 2019 r., których kopie znajdują się w aktach sprawy. W tym miejscu wskazać należy, iż stosownie do art. 2 ust. 35 lit. b) ustawy Prawo o ruchu drogowym ładunek niepodzielny, to taki ładunek, który bez niewspółmiernie wysokich kosztów lub ryzyka powstania szkody nie może być podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków. A contrario, ładunek podzielny może zostać podzielony na dwa lub więcej mniejszych ładunków. Brak jest zatem jakichkolwiek wątpliwości co do niepodzielności przewożonego ładunku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00