Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 15 stycznia 2020 r., sygn. I SA/Lu 745/19

Podatek od towarów i usług

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Kowalczyk Sędziowie WSA Krystyna Czajecka-Szpringer (sprawozdawca) WSA Monika Kazubińska-Kręcisz Protokolant starszy asystent sędziego Tomasz Woźny po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 stycznia 2020 r. sprawy ze skargi G. A. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług - oddala skargę.

Uzasadnienie

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej [...], wydanej dnia [...]. uznał stanowisko Gminy A. (dalej także: skarżącej), przedstawione we wniosku z dnia 20 sierpnia 2019 r. i uzupełnione pismem z dnia 17 września 2019 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

- zaliczenia do podstawy opodatkowania wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług - za nieprawidłowe,

- zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług i wyliczenia metodą "w stu"- za prawidłowe.

Skarżąca w swoim wniosku wskazała, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Realizuje inwestycję w zakresie odnawialnych źródeł energii polegającą na zakupie i montażu kolektorów słonecznych, ogniw fotowoltaicznych, pomp ciepła oraz kotłów na biomasę. Instalacje zostaną co do zasady zamontowane na stanowiących własność mieszkańców gminy budynkach mieszkalnych jednorodzinnych, w których brak lokali usługowych, nie jest w nich prowadzona działalność gospodarcza ani rolnicza. Zakup i montaż będzie realizowany w ramach projektu, finansowanego w części ze środków własnych skarżącej, a w części ze środków zewnętrznych na podstawie umowy z Samorządem Województwa [...] w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa [...] na lata 2014-2020. Gmina otrzymuje dofinansowanie do projektu zdefiniowanego jako dostawa i montaż Instalacji. Inwestycja zostanie zrealizowana na podstawie kontraktu na roboty z wyłonionymi wykonawcami, u których skarżąca zakupi usługę dostawy i montażu instalacji. Skarżąca zawarła z mieszkańcami umowy, dotyczące wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych stron związanych z montażem i eksploatacją instalacji. Zobowiązała się m.in. do zabezpieczenia rzeczowej realizacji inwestycji. Zgodnie z umowami, po zakończeniu prac montażowych instalacje pozostają własnością skarżącej przez cały okres trwania umowy, tj. do upływu 5 lat od dnia dokonania ostatniej płatności na rzecz gminy w ramach dofinansowania. Jednocześnie skarżąca przekazuje mieszkańcowi sprzęt i urządzenia wchodzące w skład instalacji do korzystania zgodnie z jej przeznaczeniem do zakończenia okresu trwania umowy. Z upływem okresu trwania umowy instalacja stanie się własnością mieszkańca. Mieszkańcy zobowiązali się do zapłaty wynagrodzenia na rzecz skarżącej; ponadto umowy nie przewidują pobierania jakichkolwiek innych opłat od mieszkańców. Skarżąca zawarła też z mieszkańcami umowy użyczenia nieruchomości dla potrzeb realizacji inwestycji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00