Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 10 grudnia 2019 r., sygn. II SA/Ke 672/19

Samorząd terytorialny; Prawo miejscowe

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Katarzyna Tuz-Stando, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 listopada 2019 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Busku-Zdroju na uchwałę Rady Gminy Tuczępy z dnia 15 grudnia 2017 r. nr XXXVIII/253/2017 w przedmiocie uchwalenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy I. stwierdza nieważność § 1, § 2, § 3 ust. 2, § 17 ust. 3 i § 20 ust. 3 załącznika do zaskarżonej uchwały; II. oddala skargę w pozostałej części.

Uzasadnienie

Dnia 15 grudnia 2017 r. Rada Gminy Tuczępy, działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (brzmienie obowiązujące w dacie wydania aktu - tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1875 ze zm., zwanej dalej "u.s.g"), art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 ze zm., zwanej dalej "u.c.p.g.") oraz rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów (Dz. U. z 2017 r., poz. 19, zwanego dalej "rozporządzeniem") po zasięgnięciu opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku Zdroju, podjęła uchwałę nr XXXVIII/253/2017 w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tuczępy (dalej też jako "Regulamin").

W treści § 1 Regulaminu uchwalono, że właściciele nieruchomości zobowiązani są do selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

W § 2 Regulaminu postanowiono, że właściciele nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia śniegu, błota, lodu oraz innych nieczystości z części nieruchomości służących do użytku publicznego, w tym z chodników położonych przy granicy nieruchomości (ust. 1). Właściciele nieruchomości nie są obowiązani do uprzątnięcia chodników, na których jest dopuszczalny płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych (ust. 2).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00