Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 28 listopada 2019 r., sygn. I SA/Sz 525/19
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Kowalewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Kwiecińska Sędzia NSA Danuta Strzelecka-Kuligowska Protokolant starszy sekretarz sądowy Anna Furtak-Biernat po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 28 listopada 2019 r. sprawy ze skargi [...] M. P. S. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w S. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zastosowania przepisów prawa podatkowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną w sprawie interpretacją indywidualną z dnia [...] kwietnia 2019 r. nr [...] Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uznał za nieprawidłowe stanowisko przedstawione przez N. [...] Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w S. (dalej: "spółka" lub "skarżący") we wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowym od osób prawnych.
Z przesłanych przez organ akt, wynika następujący stan faktyczny sprawy.
Spółka złożyła wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zapłaconej przez spółkę kary umownej.
We wniosku przedstawiła następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest podmiotem specjalizującym się w remontach jednostek pływających, w tym w szczególności okrętów [...]. Spółka w dniu [...] kwietnia 2017 r. zawarła z Zamawiającym umowę na "Naprawę główną i dokową [...]", w zakresie określonym w Wykazie Prac Naprawczych (dalej jako WPN)". Umowa została zawarta na skutek przeprowadzonego przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych, co oznacza, że spółka nie przygotowywała treści przedmiotowej umowy i nie miała wpływu na wprowadzone przez Zamawiającego zapisy o karach umownych.
Wszelkie prace objęte umową miały zostać wykonane w terminie 360 dni kalendarzowych, od daty przyjęcia okrętu do naprawy. Powyższe prace zostały podzielone na dwa etapy, z czego pierwszy z etapów został wykonany w terminie oraz rozliczony z Zamawiającym w całości. Pierwszy etap prac został wykonany do dnia [...] listopada 2017 r. tj. w terminie i rozliczony z Zamawiającym w całości. W czasie realizacji drugiego etapu, termin zakończenia prac został przesunięty na skutek zlecenia prac dodatkowych oraz konieczność dostarczenia przez Zleceniodawcę niezbędnego projektu do wykonania prac.