Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 7 listopada 2018 r., sygn. I SA/Wr 611/18

Podatek dochodowy od osób prawnych

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Jadwiga Danuta Mróz, Sędziowie: Sędzia WSA Barbara Ciołek (sprawozdawca), Sędzia WSA Piotr Kieres, Protokolant: asystent sędziego Michał Kowalczyk, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 7 listopada 2018 r. sprawy ze skargi A na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej we W. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za 2014 r. wraz z odsetkami od nieuregulowanych w terminie zaliczek za miesiące styczeń, luty i od kwietnia do grudnia 2014 r.: oddala skargę w całości.

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi A (dalej: strona, skarżąca, spółka) jest decyzja Dyrektora Izby Administracji Skarbowej we W (dalej: organ II instancji, organ odwoławczy, DIAS) nr [...] z dnia [...], utrzymująca w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w W (dalej: organ I instancji, NUS) z dnia [...] nr [...] określającą zobowiązanie z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych za 2014 r. w wysokości 359.251 zł oraz odsetki za zwłokę od nieuregulowanych zaliczek za miesiące styczeń, luty, od kwietnia do grudnia 2014 r. w łącznej wysokości 20.406 zł.

Z akt wynika, że w badanym okresie spółka prowadziła działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży odpadów - zużytych akumulatorów oraz pochodzących z segregacji zużytych akumulatorów, sprzedaży produktów z recyklingu zużytych akumulatorów, sprzedaży baterii przemysłowych, usług transportowych oraz ważenia pojazdów, usług dzierżawy pojemników i pojazdu. Organ I instancji w wyniku przeprowadzonej kontroli podatkowej, a następnie postępowania podatkowego stwierdził nieprawidłowości w zakresie: - zawyżenia przychodów o kwotę 15.143,39 zł, w tym kwota 13.694,50 zł stanowiła wartość netto faktury korekty wystawionej w 2014 r. przez B do faktury z 2013 r., która to kwota powinna zmniejszać koszt nabycia akumulatorów, a nie zwiększać wysokość przychodów w 2014 r. oraz o kwotę 1.448,89 zł nieprawidłowo zaksięgowaną na podstawie dowodów RW na konto 760 - pozostałe przychody operacyjne; - zawyżenia kosztów uzyskania przychodów o łączną kwotę 1.872.918,61 zł, na którą składa się: - kwota 13.694,50 zł, o którą błędnie zwiększono przychody zamiast zmniejszyć koszty ich uzyskania, - kwota 1.859.224,11 zł stanowiąca wydatek na zakup zużytych akumulatorów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00