Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 20 listopada 2018 r., sygn. II SA/Ol 654/18

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Dnia 20 listopada 2018 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Sędziowie sędzia WSA Ewa Osipuk sędzia WSA Piotr Chybicki (spr.) Protokolant referent Małgorzata Gaida po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 listopada 2018 roku sprawy ze skargi Spółki A na uchwałę Rady Miasta Olsztyn z dnia 29 sierpnia 2007 roku, nr XIV/171/07 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego otoczenia jeziora Ukiel, rejon Likus w Olsztynie oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu 26 lipca 2018r. Spółka A (dalej jako: "skarżąca", "spółka"), reprezentowana przez radcę prawnego, na podstawie art. 101 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U.

z 2018 r. poz. 994 ze zm., dalej jako: "u.s.g."), zaskarżyła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie uchwałę Rady Miasta "[...]" Nr "[...]" z dnia "[...]" w sprawie uchwalenia "Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego otoczenia "[...]" {dalej jako: "plan", "uchwała"), domagając się stwierdzenia jej nieważności

w części dotyczącej działki nr "[...]", obręb "[...]", oznaczonej w uchwale symbolami: "ZN1", "ZN2" oraz "PW", w związku z naruszeniem:

- art. 15 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzenny (Dz.U. z 2017r. poz. 1073 ze zm., dalej jako: u.p.z.p.) w zw. z § 4 pkt 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w spawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164 poz. 1587, dalej jako: "rozporządzenie"), poprzez brak określenia stosownych wskaźników

i parametrów urbanistycznych, w tym w szczególności maksymalnej wysokości projektowanej zabudowy. Zauważyła, że pojęcie zabudowy jest niewątpliwie pojęciem "szerszym" niż pojęcie budynku. Definicja pojęcia wysokości zabudowy zawarta

w przedmiotowym planie miejscowym (§ 2 ust. 5 pkt 12) "zawęża" wymagania ustawodawcy do określenia tylko wysokości budynków. Dla terenu oznaczonego symbolem "ZN" w § 5 ust. 15 pkt 3 tabeli dopuszczono m.in. możliwość lokalizacji urządzeń rekreacyjno-sportowych, ciągów pieszych, tras rowerowych, punków i wież widokowych, tablic informacyjnych. Zarzuciła, że dla stosownych obiektów budowlanych nie określono żadnych wskaźników i parametrów urbanistycznych, co w rzeczywistości uniemożliwia skarżącej realizację ustaleń planu. Podkreśliła, że poprzez nieustalenie wysokości zabudowy jak i innych stosownych wskaźników i parametrów został naruszony interes prawny skarżącej;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00