Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 24 października 2018 r., sygn. II SA/Ke 604/18

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Miziołek, Sędziowie Sędzia WSA Jacek Kuza, Asesor WSA Agnieszka Banach (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Joanna Dziopa, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 października 2018 r. sprawy ze skargi Gminy Ćmielów na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 30 lipca 2018 r. znak: SPN.III.4130.54.2018 w przedmiocie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżonym rozstrzygnięciem nadzorczym z dnia 30 lipca 2018 r. znak: SPN.III.4130.54.2018 Wojewoda Świętokrzyski stwierdził nieważność w całości uchwały z dnia 29 czerwca 2018 r. nr LIV/311/2018 Rady Miejskiej w Ćmielowie w sprawie II zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Brzóstowa.

Organ nadzoru wskazał, że na sesji w dniu 29 czerwca 2018 r. Rada Miejska w Ćmielowie podjęła uchwałę nr LIV/311/2018 w sprawie uchwalenia II zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Brzóstowa.

W dniu 18 lipca 2018 r. organ nadzoru wszczął postępowanie nadzorcze oraz zobowiązał Przewodniczącą Rady Miejskiej w Ćmielowie do złożenia wyjaśnień i odniesienia się do przedłożonych do uchwały zarzutów. Pismem z dnia 23 lipca 2018r. znak: Gr-R.0004.1.2018 Przewodnicząca Rady Miejskiej w Ćmielowie złożyła wyjaśnienia i odniosła się do stwierdzonych przez organ nadzoru nieprawidłowości.

Organ wyjaśnił, że przedmiotowa uchwała oceniana jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2017r., poz. 1073 ze zm.) i zwrócił uwagę na art. 28 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Następnie zważył, że - po dokonaniu analizy postanowień uchwały pod względem ich zgodności z prawem oraz złożonej odpowiedzi na wszczęcie postępowania nadzorczego - przedmiotowa uchwała podjęta została z istotnym naruszeniem zasad sporządzania planu miejscowego. Narusza ona bowiem przepisy art. 15 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, art. 548 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (t.j., Dz. U. z 2017 r., poz. 1566 ze zm.) w związku z art. 88l ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 469 ze zm.) poprzez dopuszczenie nowej zabudowy na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią. W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym projekt planu miejscowego sporządza się bowiem zgodnie z przepisami odrębnymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00