Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 22 listopada 2023 r., sygn. II SA/Rz 1138/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Paweł Zaborniak Sędziowie WSA Piotr Godlewski AWSA Maria Mikolik /spr./ Protokolant starszy specjalista Anna Mazurek–Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 listopada 2023 r. sprawy ze skargi P. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie z dnia 11 kwietnia 2023 r. nr SKO.415/523/2022 w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy terenu - skargę oddala -

Uzasadnienie

II SA/rz 1138/23

UZASADNIENIE

Przedmiotem skargi P. sp. z o.o. jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego z 11 kwietnia 2023 r. nr SKO.415/523/2022 w przedmiocie odmowy ustalenia warunków zabudowy.

Jak wynika z akt sprawy, Wójt Gminy [...] decyzją z 5 października 2022 r. nr RZP.6730.1.77.2022.KG odmówił ustalenia warunków zabudowy dla inwestycji pn.: "Budowa zespołu magazynów energii" na części działki nr ew. gr. [...] położonej w miejscowości H.

Organ pierwszej instancji stwierdził, że teren objęty wnioskiem o wydanie decyzji o warunkach zabudowy nie spełnia wymogu zawartego w art. 61 ust. 1 pkt 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Organ pierwszej instancji uznał za nie spełniony także warunek określony w art. 61 ust. 1 pkt 2 ustawy, tj. warunek dostępu terenu do drogi publicznej. Organ pierwszej instancji stwierdził, że tak wskazany dostęp do drogi publicznej nie może stanowić zarówno prawnego, jak i rzeczywistego dojazdu, gdyż wskazane drogi wewnętrzne gminne nie są zorganizowane w terenie, nie istnieją na całej swojej długości, częściowo stanowią las, przejazd na różnych odcinkach jest szutrowy, ziemny i trawiasty, w żadnym wypadku drogi te nie są przystosowane do przejazdu ok. 20 tonowych ciężarówek przewożących ok. 15 tonowe moduły, które nie będą w stanie wymanewrować po ciasnych zakrętach oraz nie zmieszczą się na wąskich odcinkach, które posiadają miejscami szerokość nawet jedynie ok. 1,80 m. Ponadto inwestycja o charakterze usługowym z prawnego punktu widzenia nie może być obsługiwana poprzez indywidualny zjazd.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00