Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 6 czerwca 2018 r., sygn. III SA/Gl 169/18
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędzia WSA Adam Nita (spr.), Protokolant Specjalista Ewa Olender, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 maja 2018 r. sprawy ze skargi Miasta R. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2. zasądza od Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej na rzecz strony skarżącej kwotę 200 zł (słownie: dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
W zaskarżonej interpretacji indywidualnej z [...] r., nr [...], Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (zwany dalej Organem interpretacyjnym) uznał za nieprawidłowe własne stanowisko w sprawie zaprezentowane przez Miasto R. (zwane dalej Miastem, Wnioskodawcą lub Skarżącym) we wniosku o interpretację indywidualną datowanym na [...] roku. Dotyczył on podatku od towarów i usług w zakresie podlegania opodatkowaniu świadczenia usług:
-) stołówkowych szkolnych i przedszkolnych,
-) pobytu i nauczania w przedszkolach powyżej pięciu godzin dziennie,
-) organizacji wypoczynku uczniów w kraju i za granicą oraz organizacji turnusów rehabilitacyjnych dla uczniów oraz półkolonii,
-) wydawania duplikatów dokumentów.
Interpretacja została wydana w oparciu o następujący, zaistniały stan faktyczny.
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a od sierpnia 2014 r. rozlicza tę daninę łącznie ze wszystkimi miejskimi jednostkami budżetowymi. Należą do nich jednostki budżetowe powołane w celu realizacji spraw z zakresu edukacji publicznej, tj. zadania własnego gminy, określonego w art. 7 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446, z późn. zm. - dalej określana jako u.s.g.). Jak wskazało Miasto we wniosku o interpretację indywidualną, realizując wspomniane zadanie własne placówki oświatowe podejmują w szczególności następujące działania: