Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 28 marca 2017 r., sygn. I SA/Po 189/17

Podatek od nieruchomości; Podatkowe postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska-Tylewicz (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Wolna-Kubicka Sędzia WSA Waldemar Inerowicz Protokolant: st. sekr. sąd. Joanna Świdłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 marca 2017 r. sprawy ze skargi [...] Sp. z o.o. Oddział w [...] obecnie [...] Sp. z o.o. Oddział w [...] na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] roku, nr [...] w przedmiocie stwierdzenia nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012 I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję [...] z dnia [...] r., nr [...]; II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] na rzecz skarżącej Spółki kwotę [...],- zł (słownie: [...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Burmistrz Miasta C. decyzją z dnia 27 lutego 2013 r., nr [...] stwierdził X. sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej zwanej również skarżącą) nadpłatę w podatku od nieruchomości za lata 2007-2012 w łącznej kwocie [...]zł

Organ I instancji wyjaśnił, że skarżąca wystąpiła z wnioskiem o stwierdzenie nadpłaty w podatku od nieruchomości za wskazane powyżej lata składając równocześnie korekty deklaracji podatkowych. Nadpłata wynika z faktu wyłączenia z podstawy opodatkowania obiektów nie będących w ocenie skarżącej budowlami w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 ze zm. - dalej w skrócie "P.b."). W ocenie skarżącej wartość urządzeń zlokalizowanych w stacjach redukcyjno-pomiarowych nie powinna być uwzględniona w podstawie obliczania podatku od nieruchomości. Skarżąca podniosła przy tym, że urządzenia zlokalizowane w kontenerowych stacjach redukcyjno-pomiarowych nie powstają w procesie budowlanym, ani też nie są trwale związane z fundamentami - nie stanowią obiektów budowlanych rozumieniu P.b. Zaznaczono, że w posiadanej przez skarżącą ewidencji środków trwałych na wartość początkową stacji redukcyjno-pomiarowych składa się infrastruktura towarzysząca. Obiekty ukryte w wartości innych obiektów nie są indywidualnie ewidencjonowane, czego podatkowym skutkiem jest ich opodatkowanie wraz ze środkiem trwałym pod którym się znajdują. W rezultacie w wartości początkowej środka trwałego znajdują się zarówno elementy, które powinny podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości (np. "ukryte" w wartości stacji oświetlenie terenu) jaki i takie, które według poglądu prezentowanego przez spółkę nie podlegają temu podatkowi, np. "ukryta" w wartości stacji telemetria, urządzenia redukcyjno-pomiarowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00