Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 31 stycznia 2017 r., sygn. I SA/Kr 1246/16

 

|Sygn. akt I SA/Kr 1246/16 | [pic] W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 31 stycznia 2017 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Wiesław Kuśnierz, Sędzia: WSA Bogusław Wolas, Sędzia: WSA Agnieszka Jakimowicz (spr.), Protokolant: Maksymilian Krzanowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 stycznia 2017 r., sprawy ze skargi T. Ż., na uchwałę Rady Miasta Nowy Targ, z dnia 7 grudnia 2015 r. Nr XVI/144/2015, w sprawie wprowadzenia opłaty targowej, jej wysokości oraz zasad pobierania na terenie Miasta Nowy Targ, - skargę oddala -

Uzasadnienie

W dniu 4 października 2016 r. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie za pośrednictwem organu wpłynęła skarga T.Ż. na uchwałę Rady Miasta Nowy Targ z dnia 7 grudnia 2015 r. nr XVI/144/2015 w sprawie wprowadzenia opłaty targowej, jej wysokości oraz zasad pobierania na terenie miasta Nowy Targ, zmienioną uchwałą nr XXIII/201/2016 z dnia 30 maja 2016 r.

Przedmiotowej uchwale zarzucono naruszenie przepisów prawa materialnego, tj.:

1. art. 19 pkt 1 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 849), poprzez niewłaściwą wykładnię przepisu, polegającą na niezgodnym z prawem zróżnicowaniu wysokości opłaty targowej,

2. art. 20, 22, 31, 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, poprzez ograniczenie swobody działalności gospodarczej, na mocy aktu normatywnego nie posiadającego rangi ustawowej oraz bez zaistnienia przesłanek uzasadniających dokonanie jej ograniczenie ze względu na ważny interes publiczny,

3. art. 32 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, poprzez naruszenie zasady niedyskryminacji i równości wobec prawa.

W konsekwencji tak postawionych zarzutów skarżący wniósł o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały w całości i zasądzenie kosztów postępowania, w tym kosztów zastępstwa procesowego według norm przepisanych.

W uzasadnieniu skargi podniesiono, że w dniu 2 sierpnia 2016 r., na zasadzie art. 101 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, Rada Gminy Nowy Targ została wezwana przez skarżącego do usunięcia naruszenia jego interesu prawnego. Do dnia 3 października 2016 r. nie otrzymał odpowiedzi na przedmiotowe wezwanie, wobec czego jest uprawniony do złożenia skargi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00