Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 30 listopada 2016 r., sygn. I SA/Ol 677/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Wiesława Pierechod Sędziowie sędzia WSA Jolanta Strumiłło (sprawozdawca) sędzia WSA Renata Kantecka Protokolant sekretarz sądowy Jolanta Piasecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 listopada 2016r. sprawy ze skargi Gminy na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług za miesiące od grudnia 2009r. do grudnia 2010r. oraz zwrotu nadwyżki podatku od towarów i usług za grudzień 2010r. oddala skargę.

Uzasadnienie

Gmina P. (dalej powoływana jako "strona", "skarżąca", "podatnik", "Gmina") wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Olsztynie skargę na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia "[...]" r. w przedmiocie odmowy zwrotu nadpłaty w podatku od towarów i usług za miesiące od grudnia 2009 r. do grudnia 2010 r. oraz zwrotu nadwyżki podatku od towarów i usług za grudzień 2010 r.

Z akt sprawy wynika, że w dniu 30.12.2015 r., Burmistrz Gminy złożył wniosek o zwrot nadpłaty w podatku VAT wraz z oprocentowaniem za miesiące: XII 2009 i I-XII 2010 r. oraz wniosek o zwrot nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wraz z oprocentowaniem właściwym dla zwrotu nadpłaty za XII 2010 r. Jednocześnie Gmina wniosła o zaliczenie nadpłaty w podatku VAT za V 2010 r. oraz części nadpłaty w podatku VAT za VI 2010 r. na poczet zaległości podatkowych powstałych na skutek korekty deklaracji VAT -7 za VII 2010 r. oraz VIII 2010 r. wraz z należnymi odsetkami. W zakresie pozostałych nadpłat - o przekazanie ich wraz z oprocentowaniem na rachunek bankowy Gminy.

Wraz z ww. wnioskiem Gmina złożyła korekty deklaracji VAT -7 za okres od XII 2009 r. do XII 2010 r. Powołując się na orzecznictwo TSUE oraz uchwałę siedmiu sędziów NSA z dnia 26.10.2015 r. (sygn. akt FPS 4/15), wyjaśniła, iż w ww. korektach wykazano nieujmowane wcześniej kwoty podatku naliczonego, wynikające z faktur zakupu dotyczących budowy infrastruktury wodno- kanalizacyjnej, która jest wykorzystywana do czynności opodatkowanych. Poinformowała przy tym, iż Gmina dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT: Gminy, Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej oraz jednostek budżetowych Gminy. Centralizacja ta polegała na ujęciu w deklaracjach VAT -7 Gminy, danych z deklaracji złożonych poprzednio przez ZGKiM oraz niezadeklarowanych dotychczas obrotów jednostek budżetowych należących do Gminy, które korzystały ze zwolnienia podmiotowego, o którym mowa w art. 113 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 54, poz. 535 ze zm. - dalej również jako ustawa o VAT). W efekcie dokonanych za okres od XII 2009 do XII 2010 r. rozliczeń, powstała nadpłata podatku VAT za ten okres oraz nadwyżka podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00