Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 29 września 2016 r., sygn. IV SA/Wr 171/16
|Sygn. akt IV SA/Wr 171/16 | | , [pic], , WYROK, , W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, , Dnia 29 września 2016 r., , , Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu, w składzie następującym:, Przewodniczący, , Sędzia WSA Alojzy Wyszkowski, , Sędziowie, Sędzia NSA Mirosława Rozbicka -Ostrowska, Sędzia NSA Julia Szczygielska (spr.), , , Protokolant, sekretarz sądowy Katarzyna Leśniowska, , , po rozpoznaniu w Wydziale IV na rozprawie w dniu 22 września 2016 r., sprawy ze skargi Burmistrza Miasta B., na rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody D., z dnia [...] lutego 2016 r. nr [...], w przedmiocie stwierdzenia nieważności zarządzenia Burmistrza Miasta B., nr [...] z dnia [...] grudnia 2015 r., w sprawie odwołania Dyrektora Zespołu [...] w B., , , oddala skargę w całości.,
Uzasadnienie
Zarządzeniem nr [...] z dnia [...] grudnia 2015 r. Burmistrz Miasta B. - G., działając na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 5c pkt 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz. U. z 2004 r., nr 256, poz. 2572 ze zm., zwanej dalej u.s.o.) oraz art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 ze zm., zwanej dalej u.s.g.), odwołał bez wypowiedzenia z dniem 21 grudnia 2015 r. B. W. z funkcji Dyrektora Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w B. - G..
W uzasadnieniu organ prowadzący szkołę wskazał, że zachodzą szczególne przesłanki do odwołania dyrektora, które w orzecznictwie określane są jako zdarzenia wyjątkowe, mające przy tym charakter niedopełnienia obowiązków lub naruszenia uprawnień określonych prawem, powodujące destabilizację w realizacji funkcji dydaktycznej, wychowawczej i oświatowej szkoły i z tej przyczyny dalsze piastowanie stanowiska godzi w interes szkoły oraz interes publiczny.
W ocenie organu prowadzącego szkołę pozostawienie dyrektora na dotychczasowym stanowisku do dnia 31 sierpnia 2016 r. zagraża interesowi publicznemu, gdyż dyrektor m.in.:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right