Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 sierpnia 2016 r., sygn. VI SA/Wa 297/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Frąckiewicz Sędziowie Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Protokolant ref. staż. Łukasz Kawalec po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 sierpnia 2016 r. sprawy ze skargi P. S.A. z siedzibą w P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2015 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę w całości

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego (zwany dalej organem) decyzją z dnia [...] listopada 2015 r. nr [...] po rozpatrzeniu odwołania P. S.A. z siedzibą w P. (zwanego dalej stroną/spółką/skarżącą) od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (zwanego dalej organem I instancji ) z dnia [...] września 2015 r. nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 5 950 złotych utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.

Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło wykonywanie transportu drogowego osób autobusem, który nie odpowiadał warunkom technicznym autobusu przeznaczonego dla danego rodzaju przewozu osób oraz naruszenie przepisów dotyczących czasu pracy kierowcy.

Ustalono, że w dniu [...] lipca 2015 r. w P. przeprowadzono kontrolę drogową autobusu marki [...] o numerze rejestracyjnym [...], którym kierował Pan R. P. Kierowca wykonywał regularny przewóz osób na linii Władysławowo - Gdańsk - Bydgoszcz Płock - Łódź - Kielce - Przemyśl w imieniu P. S.A. w P. Podczas kontroli stwierdzono brak w pojeździe bocznej tablicy kierunkowej. Ponadto analiza danych zapisanych na karcie kierowcy i w tachografie cyfrowym wykazała przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez wymaganej przerwy w dniu 30 czerwca 2015 r. Analiza danych cyfrowych wykazała również, że poprzedni odczyt karty kierowcy miał miejsce w dniu 28 marca 2014 r. Przebieg i ustalenia z przeprowadzonej kontroli drogowej zostały zawarte w protokole kontroli nr [...] z dnia [...] lipca 2015 r. Protokół kontroli podpisany został przez kierującego pojazdem bez zastrzeżeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00