Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 17 czerwca 2014 r., sygn. II SA/Ol 531/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janina Kosowska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędzia WSA Tadeusz Lipiński Protokolant specjalista Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 czerwca 2014r. sprawy ze skargi Spółki A na decyzję Inspektora Transportu Drogowego z dnia "[...]", Nr "[...]" w przedmiocie kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym oddala skargę.

Uzasadnienie

Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt administracyjnych sprawy wynika, że decyzją z dnia "[...]"Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, powołując art. 92a ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym oraz stosowne pozycje załącznika nr 3 do ustawy - nałożył na Spółkę A (dalej zwaną Spółką), karę pieniężną w wysokości 25.000zł. W uzasadnieniu tego rozstrzygnięcia organ I instancji powołał się na wyniki kontroli przeprowadzonej w przedsiębiorstwie Spółki, która obejmowała okres od "[...]" i miała na celu sprawdzenie przestrzegania przepisów transportu drogowego, czasu pracy kierowców oraz ruchu drogowego. Zdaniem organu I instancji, przeprowadzona kontrola ujawniła następujące naruszenia:

1) udostępnienie podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach aktywności kierowcy - dotyczy wyszczególnionych w decyzji okresów i wykresówek kierowcy D. O. i kierowcy A. B.;

2) skrócenie tygodniowego czasu odpoczynku, co stwierdzono na podstawie danych cyfrowych zawartych na karcie kierowcy K. M. za okres od "[...]";

3) skrócenie dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego, co stwierdzono na podstawie danych cyfrowych zawartych na karcie kierowcy K. M. za okres "[...]" oraz kierowcy M. W. za okres "[...]";

4) przekroczenie całkowitego czasu prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni, co stwierdzono na podstawie danych cyfrowych zawartych na karcie kierowcy G. S. za okres "[...]";

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00