Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 10 czerwca 2016 r., sygn. III SA/Kr 1471/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Dąbek (spr.) Sędziowie NSA Krystyna Kutzner WSA Barbara Pasternak Protokolant Małgorzata Krasowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 czerwca 2016 r. sprawy ze skargi M. W., E. O. - K . - A s.c. E. O. - K., M. W. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 11 września 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu I instancji; II. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz strony skarżącej kwotę 400 zł (słownie: czterysta złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

wyroku WSA w Krakowie z dnia 10 czerwca 2016r.

Decyzją z dnia [...] 2015r. nr [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego nałożył na M. W. i E. O. - K., wspólników spółki cywilnej M. W., E. O. -K. "A" s.c. z siedzibą w K, karę pieniężną w wysokości 10500 zł. Organ I instancji wyjaśnił, że w dniu 20 lutego 2015r. przeprowadzono kontrolę w siedzibie w/w Spółki. W wyniku kontroli stwierdzono następujące naruszenia: 1) nieokazanie podczas kontroli w przedsiębiorstwie wykresówki, danych z karty kierowcy, z tachografu cyfrowego lub dokumentu potwierdzającego fakt nieprowadzenia pojazdu (lp. 6.3.7 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym), 2) naruszenie obowiązku wczytywania danych urządzenia rejestrującego (lp. 6.3.12 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym), 3) skrócenie dziennego czasu odpoczynku - o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz za każdą następną rozpoczętą godzinę (lp. 5.3.1 i 5.3.2 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym), 4) przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia pojazdu - o czas powyżej 15 minut do jednej godziny oraz za każdą następną rozpoczętą godzinę (lp. 5.1.1 i 5.1.2 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym), 5) brak w okazanej wykresówce przepisowych wpisów 4. miejsca lub daty końcowej używania wykresówki (lp. 6.3.6.4 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym), 6) brak w okazanej wykresówce przepisowych wpisów 6. Stanu licznika kilometrów w chwili zakończenia użytkowania pojazdu (lp. 6.3.6.6 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym), 7) nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w ciągu tego samego 24-godzinnego okresu - za każdy dzień brak w okazanej wykresówce przepisowych wpisów 4. miejsca lub daty końcowej używania wykresówki (lp. 6.3.1 załącznika nr 3 do ustawy o transporcie drogowym). W uzasadnieniu swojej decyzji organ I instancji szczegółowo opisał poszczególne naruszenia podając nazwiska kierowców, daty oraz godziny kiedy doszło do poszczególnych naruszeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00