Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 6 lipca 2016 r., sygn. I SA/Po 1356/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Wolna-Kubicka Sędziowie Sędzia WSA Izabela Kucznerowicz (spr.) Sędzia WSA Aleksandra Kiersnowska-Tylewicz Protokolant: st. sekr. sąd. Joanna Świdłowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 lipca 2016 r. sprawy ze skargi [...] na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na automacie poza kasynem gry oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] października 2014 r. nr [...] Naczelnik Urzędu Celnego w [...], wymierzył [...] (dalej: strona, skarżąca) karę pieniężną z tytułu urządzania gier na automacie [...] nr [...] poza kasynem gry w wysokości [...] zł.

W uzasadnieniu decyzji organ wyjaśnił, że w dniu [...] listopada 2010 r. w toku czynności kontrolnych funkcjonariusze celni ustalili, że w lokalu o nazwie "[...]" w [...], należącym do [...], prowadzącej działalność gospodarczą, znajduje się urządzenie [...] nr [...], który swoim wyglądem przypomina automat do gier, na którym urządzane są gry na automatach w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (t.j. Dz. U. 2009 r., Nr 201, poz. 1540 ze zm. - dalej: "u.g.h.").

Naczelnik Urzędu Celnego w [...] postanowieniem z dnia [...] maja 2012 r. wszczął z urzędu postępowanie w zakresie wymierzenia kary pieniężnej z tytułu urządzania gier na przedmiotowym automacie poza kasynem gry przez [...]. Mając na uwadze ustalenia kontrolujących z przeprowadzonego eksperymentu w postaci gry kontrolnej organ podatkowy stwierdził, iż znajdujące się w lokalu "[...]" urządzenie [...] [...] jest urządzeniem komputerowym umożliwiającym gry w rozumieniu przepisów ustawy o grach hazardowych. W celu uruchomienia urządzenia komputerowego [...] [...] należało wrzucić monetę, która następnie została zamieniona na punkty ([...]zł +[...] pkt) jak również czas gry (4 minuty). Następnie, wybierając określone stawki wykonano gry, poprzez naciśnięcie przycisku START/STOP, kiedy to automat wyświetlał obracające się cztery bębny (z symbolami owoców, napisem "mystery", symbolami "7" i dzwonków) do chwili ponownego przyciśnięcia przez grającego przycisku START/STOP. Urządzenie wyświetlało obracające się bębny z prędkością, która uniemożliwiała grającemu mieć jakikolwiek wpływ na ustawienie końcowego układu symboli powodującego wygraną. Po wyzerowaniu licznika CREDIT na liczniku tym pojawiło się 1.000 punktów. Po zgraniu 100 punktów, pozostałe 900 punktów zostało zapisane na iiczniku LAST SCORE, po wybraniu przez grającego przycisku WYBÓR GRY/ZAPISZ WYNIK/ ZAKOŃCZ GRĘ. Przyciski wówczas stały się nieaktywne uniemożliwiając dalszą grę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00