Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 maja 2016 r., sygn. VI SA/Wa 41/16

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jakub Linkowski Sędziowie Sędzia WSA Jacek Fronczyk Sędzia WSA Danuta Szydłowska (spr.) Protokolant ref. staż. Julia Murawska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 maja 2016 r. sprawy ze skargi T.F. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] października 2015 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę w całości

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] października 2015 roku, Główny Inspektor Transportu Drogowego, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 kpa, art. 2 ust. 35a, art. 64 ust. 2, art. 64 c, art. 140 aa ust. 1, 3 pkt 1, 4, art. 140 ab ust. 1 pkt 3 lit. c), ust. 2 ustawy z dnia czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137), art. 41 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 460),

rozpatrzeniu odwołania T. F., utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2015 r. o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 15 000 złotych za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.

W uzasadnieniu swojego stanowiska organ odwoławczy wyjaśnił, że w dniu [...] czerwca 2015 r. w miejscowości [...] na drodze gminnej zatrzymano do kontroli czteroosiowy samochód ciężarowy marki Man o nr rej. [...]. Samochodem ciężarowym kierował J. M., który wykonywał przejazd drogowy z ładunkiem ziemi (ładunek podzielny) w imieniu przedsiębiorcy T. F. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: T. Przebieg kontroli utrwalono protokołem kontroli nr [...] z dnia 29 czerwca 2015 r.

W wyniku pomiarów kontrolowanego samochodu ciężarowego, organ I instancji powinien był stwierdzić następujące naruszenia dopuszczalnych norm:

- nacisk na podwójnej osi napędowej 25,13 t (po odjęciu 4 %) - przekroczenie o 7,13 t (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 39,61 %),

- rzeczywista masa całkowita samochodu ciężarowego 42,46 t (po odjęciu 2 %) - przekroczenie o 10,46 t (przekroczenie dopuszczalnej wartości o 32,68 %),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00