Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 18 stycznia 2024 r., sygn. III SA/Lu 515/23

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Robert Hałabis (sprawozdawca) Sędziowie: Sędzia WSA Jerzy Drwal Asesor sądowy WSA Agnieszka Kosowska po rozpoznaniu w Wydziale III w dniu 18 stycznia 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w postępowaniu uproszczonym sprawy ze skargi L. L. C. "A. I. M." w K. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Lublinie z dnia 5 lipca 2023 r. nr 0601-IGC.4802.89.2023 w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 5 lipca 2023 r. (nr 0601-IGC.4802.89.2023) Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Lublinie utrzymał w całości w mocy decyzję Naczelnika Lubelskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Białej Podlaskiej z dnia 20 marca 2023 r. (nr 308000-COC-4.48.1.576.2022.18.SS) o nałożeniu na L. ." z siedzibą w K. (U. ) kary pieniężnej w wysokości [...] zł za przejazd po drogach publicznych pojazdem nienormatywnym – jak za przejazd bez zezwolenia kategorii V.

Zaskarżona decyzja wydana została w następującym stanie sprawy:

W dniu 25 sierpnia 2022 r. na terenie drogowego przejścia granicznego w D. przeprowadzono kontrolę dwuosiowego ciągnika siodłowego marki S. o nr rej. [...] i trzyosiowej naczepy ciężarowej marki S. o nr rej. [...], na kierunku wyjazdowym z Rzeczypospolitej Polskiej. Pojazdem przewożony był ładunek podzielny w postaci ryżu łamanego, w 20 opakowaniach typu big-bag, o łącznej wadze brutto 22 022 kg. Podczas kontroli funkcjonariusze celno-skarbowi skontrolowali wymiary i naciski osi pojazdu członowego. Wyniki dynamicznego ważenia nacisków osi wykazały przekroczenie:

. dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej pojazdu o 440 kg (3,83%),

. dopuszczalnej długości pojazdu o 0,10 m (0,61%).

W wyniku powtórnego ważenia przeprowadzonego na żądanie kierowcy, potwierdzono stwierdzone przekroczenie:

. dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi napędowej o 320 kg (2,78%),

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00