Orzeczenie
Wyrok WSA w Opolu z dnia 24 maja 2016 r., sygn. II SA/Op 577/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Teresa Cisyk (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Janowska Sędzia NSA Jerzy Krupiński Protokolant St. inspektor sądowy Joanna Szyndrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 maja 2016 r. sprawy ze skargi Z. A. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 20 października 2015 r., nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi, wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu przez Z. A., jest decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Opolu z dnia 20 października 2015 r., nr [...], utrzymująca w mocy decyzję Starosty Namysłowskiego z dnia 14 lipca 2015 r., odmawiającą wydania zezwolenia na zbieranie odpadów.
Zaskarżona decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym:
Wnioskiem z dnia 16 czerwca 2015 r. Z. A. - prowadząca działalność gospodarczą pod firmą A w [...], wystąpiła do Starosty Namysłowskiego o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów na działce nr a, położonej w [...] przy ul. [...].
Decyzją z dnia 14 lipca 2015 r., nr [...], działający z upoważnienia Starosty Namysłowskiego, Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa odmówił Z. A. wydania zezwolenia na zbieranie odpadów. W podstawie prawnej decyzji organ wskazał przepis art. 41 ust. 1, ust. 2, ust. 3 pkt 2 oraz art. 46 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, z późn. zm.), rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923) oraz art. 104 K.p.a. W uzasadnieniu organ przedstawił stan faktyczny sprawy, a następnie wyjaśnił, że działka nr a, położona przy ul. [...] w [...], przeznaczona jest w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego miasta [...], zatwierdzonym uchwałą Nr [...] Rady Miejskiej w [...] z dnia [...] (Dz. Urz. Woj. Op. z [...], Nr [...], poz. [...]) pod drogę dojazdową, drogę lokalną oraz zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, na której dopuszcza się budynki do czterech mieszkań, zabudowę zagrodową, zabudowę usługową - przy czym za funkcje usługowe uznaje się usługi handlu detalicznego, usługi rzemiosła nieprodukcyjnego, usługi gastronomiczne, usługi administracyjno-biurowe, usługi ochrony zdrowia i opieki społecznej, usługi nauki, kultury i rozrywki oraz inne o podobnym charakterze, wraz z obiektami i urządzeniami towarzyszącymi. Organ zaznaczył również, że działalność polegająca na zbieraniu lub przeładunku złomu, zaliczana jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - § 3 ust. 1 pkt 81 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. nr 213, poz. 1397). W wyniku oceny materiału dowodowego, biorąc jednocześnie pod uwagę zapisy ww. planu w części dotyczącej obszaru D.4MN, organ stwierdził, że działania w zakresie zbierania odpadów, określone we wniosku są niezgodne z przepisami, stąd przywołując art. 46 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpadach, organ uznał, iż w takiej sytuacji miał obowiązek odmówić wydania zezwolenia na zbieranie odpadów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right