Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 16 września 2015 r., sygn. I SA/Gd 732/15

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Irena Wesołowska, Sędziowie Sędzia NSA Elżbieta Rischka (spr.), Sędzia WSA Ewa Wojtynowska, Protokolant Starszy Sekretarz Sądowy Beata Jarecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 16 września 2015 r. sprawy ze skargi Gminy ,, A" na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 30 grudnia 2014 r. nr [....] w przedmiocie podatku od towarów i usług 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną; 2. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej kwotę 440(czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu 10 października 2014 r. został złożony do Ministra Finansów wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych w związku z budową świetlicy.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina G. prowadziła inwestycję - Budowa budynku komunalnego - świetlica w L. (dalej Infrastruktura). Gmina jest czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarowi usług. Inwestycja była realizowana i oddana do użytkowania w 2006 r. Obecnie infrastruktura służy do czynności nieopodatkowanych, dotychczas Gmina nie dokonywała odliczeń VAT naliczonego z faktur dokumentujących poniesione wydatki. Gmina rozważa zawarcie ze spółką "A" Sp. z o. o. umowy dzierżawy lub najmu należącej do Gminy infrastruktury.

Spółka ta, jako zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług, świadczyłaby za pomocą wynajmowanej lub dzierżawionej infrastruktury usługi dla ludności. W praktyce miało się to odbywać w ten sposób, że Gmina zawarłaby ze Spółką umowę najmu lub dzierżawy. Odpłatność za najem lub dzierżawę w opisanych wyżej przypadkach byłaby skalkulowana na poziomie kilkuset złotych rocznie ze względu na szczególne więzi ekonomicznie łączące Spółkę i Gminę. Na tej podstawie Gmina, jako podatnik podatku od towarów i usług opodatkowałaby świadczenie usług na rzecz Spółki zgodnie z obowiązującymi przepisami. W konsekwencji, w związku z planowaną zmianą przeznaczenia infrastruktury. Gmina rozważa dokonanie odliczeń części podatku naliczonego w drodze korekty, o której mowa w art. 91 ust. 7 ustawy o VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00