Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 28 kwietnia 2015 r., sygn. III SA/Lu 1058/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Ibrom, Sędziowie Sędzia WSA Jerzy Drwal, Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak (sprawozdawca), Protokolant Referent Paulina Nagajek, po rozpoznaniu w dniu 14 kwietnia 2015 r. na rozprawie sprawy ze skargi L. H. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] września 2014 r., nr [...], w przedmiocie kary pieniężnej za wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego niezgodnie z przepisami ustawy, umową międzynarodową lub warunkami określonymi w zezwoleniu oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną do sądu decyzją z dnia [...] września 2014 r., znak: [...], Dyrektor Izby Celnej w B. P. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w L. z dnia [...] kwietnia 2014 r., znak: [...], w przedmiocie nałożenia na L. H. kary pieniężnej za naruszenie przepisów o transporcie drogowym.

Decyzja została wydana w następującym stanie sprawy:

W dniu 27 lutego 2014 r. na przejściu drogowym w Dorohusku przeprowadzono kontrolę dokumentów posiadanych przez G. P., kierowcę ciągnika samochodowego marki DAF o numerze rej. [...] z naczepą ciężarową marki Schmitz Cargobull o numerze rej. [...], użytkowanych przez przedsiębiorcę L. H. W trakcie kontroli kierujący okazał m.in. świadectwo ATP nr [...].

Podczas kontroli ustalono, że w/w pojazdem przewożony był towar w postaci 21439 kg ryb mrożonych. Rodzaj przewożonego towaru oraz określona w dokumencie CMR temperatura transportu (-20°C) wskazywały na zastosowanie przepisów umowy o międzynarodowych przewozach szybko psujących się artykułów żywnościowych i o specjalnych środkach transportu przeznaczonych do tych przewozów (ATP), oraz wymóg posiadania świadectwa ATP określającego klasę środka przewozowego "FRC".

W wyniku kontroli stwierdzono brak ważnego świadectwa wydanego zgodnie z w/w umową dla środka przewozowego klasy FRC. Kierowca okazał świadectwo ATP nr TUV [...] określające klasę środka przewozowego na "IR", również na tabliczce ATP przymocowanej do naczepy określono klasę środka przewozowego "IR". Stwierdzono naruszenie określone w Lp. 3.3 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. 2013 r. poz. 1414 ze zm.; dalej: u.t.d.), tj. wykonywanie międzynarodowego przewozu drogowego niezgodnie z przepisami ustawy, umową międzynarodową lub warunkami określonymi w zezwoleniu. Przesłuchany w charakterze świadka kierowca oświadczył, że w dniu kontroli realizował międzynarodowy transport drogowy rzeczy, wioząc ryby mrożone z Francji na Ukrainę. Poproszony o okazanie świadectwa ATP o klasie "FRC", okazał świadectwo ATP o klasie "IR", gdyż tylko takie posiadał. Kierowca nie wiedział, że wymagane jest inne świadectwo niż posiadane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00