Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 marca 2015 r., sygn. III SA/Wa 4047/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Elżbieta Olechniewicz, Sędziowie sędzia WSA Dariusz Kurkiewicz (sprawozdawca), sędzia WSA Ewa Radziszewska-Krupa, Protokolant referent stażysta Magdalena Gajewska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 marca 2015 r. sprawy ze skargi I. Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w W. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia 26 lipca 2012 r. nr IPPP3/443-429/12-4/JK w przedmiocie podatku od towarów i usług 1) uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, 2) stwierdza, że uchylona interpretacja indywidualna nie może być wykonana w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz I. Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą w W. kwotę 457 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

W dniu 18 kwietnia 2012 r. do Ministra Finansów wpłynął wniosek I. Sp. z o.o. Spółka Komandytowa dalej "Skarżąca" o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku od towarów i usług.

Opisując stan faktyczny we wniosku oraz piśmie uzupełniającym z 17 lipca 2012 r. Skarżąca wskazała, że świadczy dla podmiotów gospodarczych m.in. usługi reklamowe, marketingowe, obsługi konkursów, akcji promocyjnych. Klientami Skarżącej są podmioty gospodarcze zainteresowane zleceniem usług reklamowych, marketingowych, usługi obsługi konkursów, akcji promocyjnych firmom zewnętrznym zajmującym się profesjonalnie świadczeniem tego rodzaju usług.

Organizatorem konkursów, akcji promocyjnych oraz innych działań marketingowych jest - zgodnie z regulaminami ustalonymi przez Klientów - Skarżąca działająca na zlecenie Klienta. Powierza ona wykonywanie poszczególnych czynności związanych z realizacją konkursów czy akcji promocyjnych podwykonawcom. Klientom zależy jednak na tym, aby Skarżąca przejęła obowiązki faktyczne związane z obsługą danego konkursu oraz akcji promocyjnej lub innego działania marketingowego. Dlatego Skarżąca zawiera umowy ze swoimi Klientami.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00