Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 lutego 2015 r., sygn. IV SA/Wa 2445/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Aneta Dąbrowska (spr.), Sędziowie sędzia WSA Alina Balicka, sędzia WSA Teresa Zyglewska, Protokolant ref. staż. Paweł Smulski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 lutego 2015 r. sprawy ze skargi A. G. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] września 2014 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na zbieranie odpadów oddala skargę
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W. decyzją z [...] września 2014 r. - zaskarżoną skargą przez A. G. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie - utrzymało w mocy decyzję Prezydenta W. z [...] listopada 2013 r. o odmowie wydania wymienionemu skarżącemu, prowadzącemu działalność gospodarczą "[...]"[...], zezwolenia na zbieranie odpadów na działkach o numerach ew. [...],[...],[...], [...],[...] i [...] przy ul. [...] w W.
Stan sprawy przedstawia się następująco: Prezydent W decyzją z [...] listopada 2013 r. odmówił A. G. - prowadzącemu działalność gospodarczą pod nazwą "[...]"[...] - wydania zezwolenia na zbieranie odpadów w W. przy ul. [...] (dz. ew. [...];[...];[...],[...];[...] i [...] w obrębie [...]). Odwołanie od powyższej decyzji wniósł A. G.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w W. decyzją z [...] września 2014 r. - wydaną po rozpatrzeniu środka zaskarżenia wniesionego przez A. G. - utrzymało w mocy decyzję organu pierwszej instancji. W uzasadnieniu decyzji organ odwoławczy podał, że zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2013, poz. 21) właściwy organ odmawia wydania zezwolenia na zbieranie odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, w przypadku gdy zamierzony sposób gospodarowania odpadami: 1) mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub dla środowiska; 2) jest niezgodny z planami gospodarki odpadami; 3) jest niezgodny z przepisami prawa miejscowego. Dalej organ odwoławczy uznał, że analiza akt sprawy, w szczególności miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszar "[...]" cz. [...] zatwierdzonego uchwałą nr [...] Rady Miasta W z dnia [...] października 2006 r. oraz pisma Zarządu Dzielnicy W. Miasta W. z [...] października 2013 r. wskazuje, że nieruchomość położona w W. przy ul. [...] stanowiąca działki o numerach ew. [...];[...],[...],[...],[...] z obrębu [...] znajduje się na terenach oznaczonych symbolami [...] - o funkcji mieszkaniowo - usługowej oraz [...] - o funkcji teren ulic - dojazdowe w myśl części szczegółowych zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Paragraf § 7 pkt 1 i 2 ww uchwały określa przeznaczenie terenów mieszkaniowo usługowych ([...]) ustalając funkcję mieszkalnictwa jednorodzinnego oraz funkcje usługowe z zakresu handlu, usług, gastronomii, biur, administracji. Na terenach [...] według ww planu dopuszcza się lokalizowanie funkcji usługowych z zakresu zdrowia, oświaty, obsługi finansowej, łączności, sportu i rekreacji. Zgodnie z § 7 pkt 4 ww planu na terenach [...] wyklucza się lokalizowanie funkcji usługowych innych niż określone w pkt 1 i 2, usługowych uciążliwych oraz funkcji mieszkalnictwa wielorodzinnego i domów atrialnych. Biorąc pod uwagę powyższe ustalenia przytoczonego planu zagospodarowania przestrzennego organ przyjął, że wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów w W. przy ul. [...] (dz. ew. [...];[...];[...],[...];[...] i [...] w obrębie [...]) jest nieuzasadnione. Zbieranie odpadów nie należy do usług wymienionych ww planie dopuszczonych do lokalizowania na terenach mieszkaniowo - usługowych; nie należy także do funkcji komunikacji dopuszczonych do lokalizowania na terenach ulic i placów miejskich, a co za tym idzie jest niezgodne z przepisami prawa miejscowego i na podstawie art. 46 ust. 1 pkt 3 ustawy o odpadach zasadne było odmówienie wydania przedmiotowego zezwolenia na zbieranie odpadów w W. przy ul. [...].
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right