Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 10 października 2014 r., sygn. I SA/Wr 2059/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Tkacz-Rutkowska (sprawozdawca), Sędziowie: Sędzia WSA Barbara Ciołek, Sędzia WSA Ewa Kamieniecka, Protokolant: starszy referent sądowy Katarzyna Trzęsicka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 października 2014 r. sprawy ze skargi Gminy A na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej w P., działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia [...] maja 2014 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług I. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną, II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w P., działającego z upoważnienia Ministra Finansów, na rzecz Gminy A kwotę 457 (czterysta pięćdziesiąt siedem) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi jest interpretacja przepisów prawa podatkowego z dnia [...] maja 2014 r., wydana na wniosek Gminy C. (dalej: strona, skarżąca, Gmina) w jej indywidualnej sprawie (interpretacja indywidualna) przez Dyrektora Izby Skarbowej w P., działającego z upoważnienia Ministra Finansów.
Z opisanego we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej stanu faktycznego wynika, że w strukturze organizacyjnej Gminy znajduje się Zakład Wodociągów i Kanalizacji (dalej: zakład), który jest samorządowym zakładem budżetowym. Gmina poprzez ten zakład wykonuje zadania własne o charakterze użyteczności publicznej, polegające na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnot w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Zakład odpłatnie wykonuje zlecone mu zadania własne Gminy, pokrywając koszty swojej działalności z przychodów własnych, uzyskiwanych z tytułu realizacji tych zadań, w szczególności z pobieranych opłat za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki. Zakład nie posiada osobowości prawnej, posiada odrębny rachunek bankowy oraz prowadzi własną księgowości. Podstawą gospodarki finansowej zakładu jest roczny plan finansowy, który zatwierdzany jest przez Gminę.