Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 22 stycznia 2014 r., sygn. III SA/Wa 2249/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jarosław Trelka, Sędziowie sędzia WSA Maciej Kurasz (sprawozdawca), sędzia WSA Jolanta Sokołowska, Protokolant starszy referent Karol Kodym, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 stycznia 2014 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. z siedzibą w L. na decyzję Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia [...] lipca 2013 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania z tytułu wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych za wrzesień 2010 r. oddala skargę

Uzasadnienie

1. Z przedstawionych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie akt sprawy wynika, że w dniach 15-16, 21-22 i 25 września 2009 r. przeprowadzona została przez Urząd Skarbowy w L. w P. Sp. z o. o. w L. - dalej: "Skarżącą" lub "Strona" kontrola podatkowa w zakresie prawidłowości realizacji przepisów art. 33 ust. 1-4a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r., Nr 127. poz. 721 ze zm. - dalej: "ustawa o rehabilitacji") za okres od 1 stycznia 2008 r. do 31 sierpnia 2009 r. Kontrola dotyczyła sprawdzenia oraz weryfikacji wpływów i wydatków z rachunku zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych w ww. okresie, a szczególną kontrolą objęto stan środków pieniężnych zgromadzonych na kontach zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, z wyszczególnieniem środków przeznaczonych na pomoc indywidualną oraz indywidualne programy rehabilitacji oraz wartość dofinansowań ZFRON o różnicę pomiędzy kwotami miesięcznych dofinansowań z PFRON, a wartościami wynagrodzeń osiągniętych przez pracowników niepełnosprawnych za rok 2008 r. Następnie w dniach 15-17, 20-23 września 2010 r. Urząd Skarbowy w L. przeprowadził u Skarżącej kontrolę podatkową w zakresie sprawdzenia sposobu tworzenia i wydatkowania środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych w okresie od 1 stycznia 2004 r. do 30 listopada 2009 r. Kontrola wykazała m.in. nieprawidłowości w zakresie niezgodnego z przepisami ustawy o rehabilitacji księgowania niezamortyzowanej części środka trwałego zakupionego ze środków zfron, przeznaczania środków tego funduszu oraz uchybień, co do terminowości przekazywania na rachunek zfron środków pochodzących ze zwolnień podatkowych. W związku z powyższym organ pierwszej instancji pismem z dnia 1 grudnia 2010 r. wezwał Skarżącą do złożenia deklaracji za wrzesień 2010 r. obejmującej kontrolowany okres tj. 2004/01/01 - 2009/11/30. Do dnia wszczęcia postępowania Skarżący nie złożył wymaganej deklaracji DEK-II-a utrzymując, iż nie nastąpiło niezgodne z ustawą przeznaczenie środków zfron. W związku z powyższym Prezes Zarządu PFRON postanowieniem z dnia 1 sierpnia 2011 r. wszczął postępowanie wobec Skarżącej mające na celu określenie wysokości zobowiązań z tytułu wpłat na PFRON na podstawie art. 33 ust. 4a ustawy o rehabilitacji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00