Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Porada aktualna na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2021-03-02

Czy można wydać zaświadczenie o udzieleniu pomocy de minimis dla przedsiębiorstwa, które utraciło status zakładu pracy chronionej

PYTANIE

Pytanie dotyczy wydania zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis dla zakładu pracy, który utracił z dniem 1 sierpnia 2020 r. status zakładu pracy chronionej. Gmina zwraca się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji w zakresie zasadności wydania zaświadczenia o udzielonej pomocy de minimis Na terenie Gminy przedsiębiorca prowadzi przez wiele lat zakład posiadający status Zakładu Pracy Chronionej – korzystał ze zwolnienia z podatku od nieruchomości - w związku z tym powstał limit do wyczerpania – stanowiący kwotę 49.834,65 zł – naliczony do dnia 31 lipca 2020 r. Decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego utracił z dniem 1 sierpnia 2020 r. status Zakładu Pracy Chronionej. W dniu 26 stycznia 2021 r. przedsiębiorca złożył wniosek o wydanie zaświadczenia o wysokości uzyskanej pomocy de minimis przez Zakład Pracy Chronionej, w którym zwrócił się z prośbą o wydanie zaświadczenia o wysokości uzyskanej pomocy de minimis. W dniu 29 grudnia 2020 r. wydatkował środki pochodzące z wyodrębnionego zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych zgromadzone na podstawie art. 31 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych W uzasadnieniu podatnik wskazał, iż wydatkowana pomoc została przeznaczona na opłacenie usług remontowych maszyny i urządzeń produkcyjnych ujętych w ewidencji bilansowej zakładu. Zrealizowany ze środków ZFRON przelew pokrywa w tym przypadku w 100% koszt wymienionej na wstępie usługi związanej z modernizacją stanowisk pracy dla trzech osób niepełnosprawnych w pomieszczeniach produkcyjnych zakładu, tj. zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 1 lit a rozporządzenia MPIPS z dnia 19 grudnia 2007 r. w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Zgodnie z art. 28 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych zakład spełnia warunki do posiadania statusu zakładu pracy chronionej. Czy burmistrz powinien wydać w tej sytuacji wnioskowane zaświadczenie? Czy istnieje termin wykorzystania naliczonego limitu dla zakładu, który utracił status zakładu pracy chronionej?

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00