Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 10 października 2013 r., sygn. I SA/Wr 594/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marek Olejnik, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Ciołek - sprawozdawca, Sędzia WSA Marta Semiczek, Protokolant Katarzyna Wilczek, po rozpoznaniu w dniu 19 września 2013 r. w Wydziale I na rozprawie sprawy ze skargi "A" S.A. z siedzibą we W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych za okres od 1 kwietnia 2006 r. do 31 marca 2007 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją Dyrektor Izby Skarbowej we W. uchylił decyzję Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego we W. z [...] r. nr [...] określającą "A" S.A. we W. (dalej: spółka, strona, skarżąca) zobowiązanie w podatku dochodowym od osób prawnych za okres od 1 kwietnia 2006 r. do 31 marca 2007 r. w kwocie 1.177.810,00 zł i określił zobowiązanie podatkowe za ww. okres w wysokości 1.177.760,00 zł.

Naczelnik [...] Urzędu Skarbowego we W. (dalej: organ I instancji) określił spółce podatek dochodowy od osób prawnych w wysokości 1.177.810,00 zł, tj. o kwotę 230.651 zł wyższą niż wynikająca ze złożonej przez spółkę korekty zeznania CIT 8 o wysokości osiągniętego dochodu. Organ I instancji w wyniku przeprowadzonego postępowania podatkowego stwierdził zawyżenie przez spółkę przychodów o kwotę 627.357,44 zł. Zawyżenie wynikało: z zaniżenia przychodów o kwotę 11.839,50 zł z tytułu sprzedaży środków trwałych; zaniżenia przychodów o kwotę 34.573,55 zł z tytułu wystawienia faktur korygujących na rzecz odbiorcy końcowego, zamiast na nabywcę towaru, na rzecz którego były wystawione faktury sprzedaży; zaniżenia przychodów o kwotę 238.919,40 zł z tytułu wystawienia faktury korygującej w sytuacji, gdy korekty przychodu należało dokonać w roku 2005, w którym wystawiono fakturę za transakcję, która nie miała miejsca; zaniżenia przychodów o kwotę 47.780,00 zł z tytułu niewłaściwego księgowania faktury korygującej dotyczącej otrzymanej zaliczki, niezaliczonej uprzednio do przychodów podatkowych; zaniżenia przychodów o kwotę 7.122,00 zł z tytułu nieodpłatnych świadczeń na rzecz "B" Spółka z o.o. polegających na nieodpłatnym udostępnieniu do używania nieruchomości; zawyżenia przychodów o kwotę 967.591,89 zł z tytułu bezpodstawnego zwiększenia stanu produktów. Stwierdzono również zawyżenie kosztów uzyskania przychodów o kwotę 1.841.313,98 zł., na którą wpłynęło zaniżenie kosztów uzyskania przychodów o kwotę 11.881,39 zł z tytułu nie rozliczenia umorzenia sprzedanych środków trwałych oraz ujemnych różnic kursowych, a także zawyżenie kosztów uzyskania przychodów o: kwotę 967.591,89 zł z tytułu zmiany stanu produktów; kwotę 297,55 zł z tytułu wydatków na rzecz pracownika związanych z konsumpcją i wydatkami na parking, kwotę 1.476,11 zł z tytułu wydatków na rzecz członków Rady Nadzorczej związanych z usługami noclegowymi i gastronomicznymi, wartość 28.111,83 zł z tytułu amortyzacji nieużywanych środków trwałych - budynków wczasowych, garażu, sieci wodno- kanalizacyjnej, studni, wiaty, zbiornika, znajdujących się w M., kwotę 14.798,02 z tytułu dodatkowej opieki medycznej, wykraczającej poza zakres świadczeń obowiązkowych, bądź dotyczących opieki medycznej dla członków rodzin pracowników, kwotę 238.350,47 zł z tytułu wydatków dotyczących działalności socjalnej, związanej 2 wypłatą świadczeń urlopowych, kwotę 915,09 zł z tytułu amortyzacji ulepszonych środków trwałych, kwotę 2.126,75 zł z tytułu nieprawidłowego ujęcia w kosztach wydatków inwestycyjnych, kwotę 87.472,38 zł z tytułu modernizacji hali PR4; kwotę 15.200 zł z tytułu nabycia środka trwałego, którego wartość nabycia jednorazowo odniesiono w koszty podatkowe, kwotę 13.471,68 zł - z tytułu ulepszenia środka trwałego, kwotę 6.500 zł z tytułu modernizacji środka trwałego, kwotę 25.942,39 zł z tytułu wydatków na usługi transportowe do poniesienia których Spółka nie była zobowiązana, kwotę 21.084,06 zł z tytułu nieudokumentowanych wydatków na usługi transportowe- refaktury "C". z siedzibą w B., kwotę 59.956,40 zł z tytułu kosztów transportu poniesionych za inne podmioty, kwotę 19.903,88 zł dotyczącą kosztu następnego okresu sprawozdawczego, kwotę 2.000 zł z tytułu kaucji za wynajem mieszkania, kwotę 9.672,29 zł z tytułu wypłaty odszkodowania, kwotę 314.479,82 zł z tytułu bezpodstawnie wypłaconej prowizji kontrahentowi "D" Spółka z o.o. z siedzibą w K.; kwotę 5.842,50 zł z tytułu składki ubezpieczeniowej, kwotę 1.760,54 zł z tytułu wydatku zakwalifikowanego jako niepodatkowy, kwotę 9.332,72 zł z tytułu wydatków za wyżywienie podczas podróży służbowych, kwotę 640 zł z tytułu opłaty za usługi noclegowe dotyczące innego podmiotu; kwotę 149,67 zł związaną z użytkowaniem wynajętego podjazdu; kwotę 6.119,33 zł z tytułu nieudokumentowanych wydatków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00