Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 1 października 2013 r., sygn. I SA/Bd 678/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Mirella Łent Sędziowie: sędzia WSA Teresa Liwacz (spr.) sędzia WSA Leszek Kleczkowski Protokolant: asystent sędziego Katarzyna Chowańska po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 1 października 2013 r. sprawy ze skargi M. Sp. z o. o. w B. na postanowienie Ministra Finansów z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy wszczęcia postępowania w sprawie wniosku o udzielenie pisemnej interpretacji 1) uchyla zaskarżone postanowienie, 2) określa, że zaskarżone postanowienie nie może być wykonane w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz M. Sp. z o. o. w B. kwotę 340 (trzysta czterdzieści) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

1. Zaskarżonym postanowieniem z dnia [...] 2013r. Dyrektor Izby Skarbowej w B. działając z imieniu Ministra Finansów utrzymał w mocy własne postanowienie z dnia [...] 2013r. odmawiające wszczęcia postępowania w sprawie wniosku skarżącej spółki o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji działalności wspólnej do działalności pomocniczej oraz rozliczenia kosztów wspólnych związanych z działalnością strefową i pozastrefową.

W uzasadnieniu organ wskazał, że we wniosku o udzielnie pisemnej interpretacji spółka podała, że prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji: papieru

i tektury, papieru falistego i tektury falistej oraz opakowań z papieru i tektury, jak również artykułów piśmiennych oraz pozostałych wyrobów z papieru i tektury, tj. produkcja etykietek, filtrów z papieru i kartonu, cewek, szpulek, nasadek i podobnych. Obecnie działające zakłady produkcyjne zlokalizowane są w B. oraz Józefowie - oba poza terenem specjalnych stref ekonomicznych. Na podstawie uzyskanego zezwolenia, spółka planuje rozpocząć działalność gospodarczą w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (dalej: PSSE). Działalność strefowa obejmować może, zgodnie z zezwoleniem, produkcję: papieru falistego i tektury falistej w zwojach lub arkuszach, kartonów, pudeł i pudełek składanych z papieru oraz tektury, pozostałe wyroby z papieru, jak również ewentualne usługi podwykonawstwa związane z produkcją wyrobów z papieru i tektury, usługi przygotowania do druku lub też introligatorskie. Ponieważ działalność opodatkowana (prowadzona poza PSSE) oraz zwolniona (prowadzona w nowym zakładzie budowanym na terenie PSSE) będą prowadzone w ramach jednego podmiotu prawnego (tj. spółki), wnioskodawca dokona organizacyjnego wyodrębnienia działalności opodatkowanej i zwolnionej. Niemniej, poza czynnościami produkcyjnymi, spółka realizowała będzie szereg procesów wewnętrznych, pomocniczych, związanych z jej bieżącym funkcjonowaniem, które będą służyły zarówno zapewnieniu technicznych możliwości do realizacji produkcji, sprzedaży wyrobów gotowych, zagwarantowania poprawności rozliczeń księgowych i podatkowych. W skład przedmiotowych czynności, zwanych dalej łącznie działalnością wspólną, wchodzić będą w szczególności zadania realizowane przez działy: kadry i płace, księgowość, zarząd, IT, sprzedaż i marketing, logistyka, zaopatrzenie, obsługa klienta, projektowy, graficzny, planowania produkcji, technologiczny, modelarnia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00