Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 marca 2013 r., sygn. II SA/Kr 23/13

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia NSA Anna Szkodzińska Sędziowie : WSA Jacek Bursa (spr.) WSA Mariusz Kotulski Protokolant : Maciej Żelazny po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 marca 2013 r. sprawy ze skargi J.J. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w N. z dnia 24 września 2012 r. nr [...] w przedmiocie określenia dopuszczalnego poziomu hałasu skargę oddala.

Uzasadnienie

II SA/Kr 23/13

Uzasadnienie

wyroku z dnia 5 marca 2013 roku

Decyzją z dnia [...] września 2012 roku numer [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze działając na podstawie art. 138 § 1 punkt 1 kodeksu postępowania administracyjnego (Dz.U. 1960 Nr 30 poz. 168 z późn. zm.), w związku z art. 115 a ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2001 Nr 62 poz. 627 z późn. zm.), w związku z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 4 listopada 2008 r. w sprawie wymagań w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji oraz pomiarów ilości pobieranej wody (Dz. U. Nr 206 poz.1291, załącznik nr 6) utrzymało w mocy zaskarżoną odwołaniem przez J.J. decyzję Starosty Powiatowego w Z. z dnia [...] lipca 2012 roku znak[...] . Ostatnią z wymienionych decyzji określono dopuszczalny poziom hałasu poza terenem zakładu FPHU "[...] J.J. zlokalizowanego w miejscowości [...] w wysokości 55 dB w porze dziennej, a nadto zobowiązano FPHU "[...]" do podejmowania działań mających na celu nieprzekraczanie poza terenem zakładu dopuszczalnego poziomu hałasu, w szczególności poprzez utrzymanie w należytym stanie technicznym zarówno urządzeń stanowiących źródło hałasu jak i ogrodzenia działki, a także wykonania nasadzeń zieleni wysokiej i średniej przy granicy północnej i południowej celem stworzenia ekranu akustycznego.

W uzasadnieniu zaskarżonej decyzji Samorządowe Kolegium Odwoławcze wskazało, że postępowanie administracyjne zostało wszczęte na wniosek Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, Delegatura N. złożony w dniu 28 lutego 2012 roku, znak: [...] do Starosty Powiatowego w Z. . W piśmie tym wskazano, że na działkach [...] ,[...] ,[...] ,[...] w B[...] (gmina B. przekroczono dopuszczalny poziom hałasu. Do wniosku dołączono sprawozdanie z badań hałasu nr [...] z dnia 21 lutego 2012 roku oraz orzeczenie Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska określające: punkty pomiarowe E.1 i E.2, numery pomiarów (G.2-G10), rodzaj pomiaru (dzień), dopuszczalny oraz stwierdzony poziom hałasu (55 bB i odpowiednio 55,1 dB oraz 62,2 bB), a nadto przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu o 0,1 dB w punkcie pomiaru E.1 oraz o 7,2 dB w punkcie pomiaru E.2. Ze wskazanego powyżej sprawozdania wynika, że punkty pomiarowe zainstalowano na granicy najbliżej zabudowanych działek tj. [...] (od strony północnej zakładu) oraz [...] (od strony południowej zakładu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00