Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 8 marca 2013 r., sygn. I SA/Bk 469/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jacek Pruszyński, Sędziowie sędzia WSA Urszula Barbara Rymarska (spr.), sędzia WSA Wojciech Stachurski, Protokolant Beata Rusiecka, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 8 marca 2013 r. sprawy ze skargi Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Ż. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia [...] września 2012 r., nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę.
Uzasadnienie
Państwowe Gospodarstwo Leśne Nadleśnictwo Ż. (dalej również
jako Nadleśnictwo, strona) wystąpiło do Ministra Finansów reprezentowanego
przez Dyrektora Izby Skarbowej w B. z wnioskiem o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku naliczonego
w związku z realizacją projektu "Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000".
Przedstawiając stan faktyczny strona wskazała, że Nadleśnictwo jest jedną
z jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych i działa na podstawie ustawy
z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2011 r. Nr 12, poz. 59 ze zm.).
W myśl przepisów art. 8 tej ustawy, gospodarkę leśną prowadzi się według zasad:
1) powszechnej ochrony lasów, 2) trwałości utrzymania lasów, 3) ciągłości
i zrównoważonego wykorzystania wszystkich funkcji lasów, 4) powiększania zasobów leśnych. Elementem powszechnej ochrony lasów jest zaś ochrona przyrody,
w tym ochrona siedlisk i ochrona gatunkowa roślin i zwierząt. Od 1 stycznia 2010 r. Nadleśnictwo realizuje projekt "Ochrona orlika krzykliwego na wybranych obszarach Natura 2000", finansowany ze środków: LIFE+ (instrumentu finansowego UE), NFOŚiGW oraz ze środków własnych. Głównym celem projektu jest zatrzymanie spadku i polepszenie stanu oraz zasięgu lęgowej populacji orlika krzykliwego