Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 27 lutego 2013 r., sygn. IV SA/Po 1204/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Donata Starosta Sędziowie WSA Ewa Kręcichwost - Durchowska (spr.) WSA Izabela Bąk - Marciniak Protokolant st.sekr.sąd. Krystyna Pietrowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 lutego 2013 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Wolsztynie na uchwałę Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 25 maja 2011 r. nr VII/52/2011 w przedmiocie opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola 1. stwierdza nieważność § 2 pkt 4 uchwały Rady Miejskiej w Wolsztynie z dnia 25 maja 2011 r. nr VII/52/2011 w sprawie ustalenia opłaty za świadczenia w przedszkolach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wolsztyn, 2. w pozostałym zakresie skargę oddala, 3. określa, że zaskarżona uchwała opisana w pkt 1 wyroku nie może być wykonana

Uzasadnienie

W dniu 24 maja 2011 r. Rada Miejska w Wolsztynie, na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256. poz. 2572 ze zm.), podjęła uchwałę nr VII/52/2011 w sprawie ustalenia opłaty za świadczenia udzielane przez przedszkola, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wolsztyn.

Skargę na powyższą uchwałę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu wniósł Prokurator Rejonowy w Wolsztynie zarzucając jej istotne naruszenie:

1. art. 14 ust. 5 ustawy o systemie oświaty

a) poprzez ustanowienie w par. 2 ust. 2 i 3 uchwały opłat za zaświadczenia przekraczające podstawę programową oraz określenie ich wysokości na jednakowym poziomie, podczas gdy powołany wyżej przepis ustawy upoważniał organ prowadzący przedszkole publiczne, do pobierania opłat za świadczenia udzielane w czasie przekraczającym wymiar zajęć, przy przyjęciu, iż wskazany ustawowo wymiar zajęć zwolniony z opłaty stanowi co najmniej 5 godzin dziennie, oraz wprowadzenia opłaty w wysokości uzależnionej od rodzaju i jakości świadczeń,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00