Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 3 października 2012 r., sygn. II SA/Wr 477/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ireneusz Dukiel (spr.) Sędziowie Sędzia NSA Halina Kremis Sędzia WSA Alicja Palus Protokolant Patrycja Kikosicka-Jędrzejczak po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 3 października 2012 r. sprawy ze skargi spółki A. na decyzję Wojewody D. z dnia 21 maja 2012 r. nr [...] w przedmiocie wniesienia sprzeciwu wobec zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na montażu elementu identyfikacji wizualnej i oświetlenia zewnętrznego na elewacji frontowej na budynku oddala skargę.

Uzasadnienie

W dniu 13 marca 2012 r. "A." Spółka Komandytowo-Akcyjna we W., dalej jako skarżąca spółka, zgłosiła Prezydentowi W., jako organowi architektoniczno - budowlanemu zamiar "montażu elementu identyfikacji wizualnej i oświetlenia zewnętrznego na elewacji frontowej" na budynku przy ul. S. [...] we W..

Prezydent W. decyzją z dnia 20 marca 2012 r., nr [...], powołując się na art. 30 ust. 6 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm., dalej w skrócie u.p.b.) zgłosił sprzeciw wobec zamiaru skarżącej spółki. Organ uznał, że inwestycja narusza ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego centralnej części obszaru [...] rejonu [...] - część "A" uchwalonego przez Radę Miejską W. uchwałą nr [...] Rady Miejskiej W. z dnia 12 czerwca 2003 r. Zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 7 tejże uchwały w zakresie reklamy: stosuje się zakaz sytuowania reklam i nośników reklamowych zarówno na obiektach jak i w formie wolno stojących konstrukcji; dopuszcza się informacje dotyczące poszczególnych obiektów. W ocenie organu, zgodnie z "Projektem lokalizacji informacji identyfikacyjnej wizualnej na elewacji budynku biurowo- usługowego przy ul. S. [...]" zgłoszony "element identyfikacji wizualnej" posiada wymiary ok. 6 m szerokości i 18 m wysokości. Projektowany element przesłania narożnik budynku oznaczony na rysunku planu jako punkt szczególny - zaakcentowany w architekturze. W związku z powyższym nazwany przez skarżącą spółkę "element identyfikacji obiektu" jest reklamą umieszczoną na obiekcie. Na tej podstawie organ stwierdził, że zgłoszone roboty budowlane naruszają ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Ponadto w ocenie organu administracji architektoniczno-budowlanej, załączone do zgłoszenia dokumenty nie spełniają wymogów art. 30 u.p.b., gdyż oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane nie posiada wskazania nazwy organu wydającego dowód osobisty i miejsca urodzenia, a nadto do zgłoszenia nie dołączono pozwolenia miejskiego konserwatora zabytków (obszar Starego Miasta wpisany jest do rejestru pod numerem [...]). Nadto w ocenie organu I instancji, zgłoszone roboty budowlane w zakresie jakim odnoszą się do instalacji siłowej obejmującej wykonanie zasilania urządzeń technologicznych, wentylacyjnych, gniazd wtyczkowych oraz innych specjalistycznych związanych z funkcjonowaniem obiektu, objęte są obowiązkiem uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00