Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 27 września 2012 r., sygn. I SA/Ol 424/12

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Zofia Skrzynecka, Sędziowie sędzia WSA Tadeusz Piskozub, sędzia WSA Wojciech Czajkowski (sprawozdawca), Protokolant Sekretarz sądowy Monika Rząp, po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 27 września 2012r. sprawy ze skargi B. T. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie określenia kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia "[...]" Dyrektor Izby Celnej, po rozpatrzeniu odwołania B.T., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia "[...]" w przedmiocie określenia daty powstania długu celnego, kwoty podatku akcyzowego, opłaty paliwowej oraz podatku od towarów i usług.

Z przesłanych do kontroli Sądu, wraz ze skargą na powyższą decyzję akt wynika następujący stan sprawy.

Przekraczając w dniu 18 września 2011 r. granicę Wspólnoty Europejskiej przez przejście graniczne w G., B.T. zgłosił do kontroli celnej znajdujący się w zbiornikach samochodu osobowego marki Ford Econoline 150 o nr rejestracyjnym "[...]", olej napędowy w ilości 139 litrów. W toku kontroli organ stwierdził, że pojazd został wyposażony w niestandardowe zbiorniki paliwa, co stanowiło podstawę do zajęcia znajdującego się w nim paliwa i określenia wymienioną wyżej decyzją z dnia "[...]" kwoty podatku akcyzowego, podatku od towarów i usług i opłaty paliwowej w łącznej wysokości 303 zł.

W odwołaniu od tego rozstrzygnięcia B.T. zarzucił organowi I instancji, że uznanie przez zamontowanych w przedmiotowym samochodzie zbiorników paliwa za niestandardowe, było niezasadnie. Już bowiem w chwili sprowadzenia z USA pojazd wyposażony był w dwa zbiorniki. Na skutek wieloletniej eksploatacji uległy one korozji, stały się nieszczelne i wymagały wymiany. W 2011 r. strona nabyła oryginalne zbiorniki od niemieckiego autoryzowanego dealera marki Ford przeznaczone do przedmiotowego modelu i dokonała następnie ich montażu na terenie kraju.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00