Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 21 sierpnia 2014 r., sygn. III SA/Lu 94/14

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jerzy Marcinowski, Sędziowie WSA Małgorzata Fita,, WSA Grzegorz Wałejko (sprawozdawca), Protokolant Asystent sędziego Radosław Kot, po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 21 sierpnia 2014 r. sprawy ze skargi S. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie długu celnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia 25 listopada 2013 r. Dyrektor Izby Celnej w Białej Podlaskiej, po rozpatrzeniu odwołania S. K., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w [...] z dnia 6 sierpnia 2013 r. w przedmiocie długu celnego.

Decyzja została wydana w następującym stanie sprawy.

W dniu 27 lipca 2013 r. S. K., przyjeżdżając z Ukrainy przez drogowe przejście graniczne w [...] samochodem osobowym marki [...] o numerze rejestracyjnym [...], zgłosił do procedury dopuszczenia do obrotu 50 litrów benzyny w zbiorniku samochodu.

Na podstawie zapisów w systemie kontroli odpraw celnych SOC-O organ celny ustalił, że S. K. wcześniej w tym samym miesiącu lipcu 2013 r. wielokrotnie przejeżdżał przez granicę, deklarując przywóz benzyny w łącznej ilości 680 litrów. Organ celny uznał, że zaistniały uzasadnione wątpliwości co do charakteru przewożonego paliwa, a tym samym zasadności skorzystania przez stronę ze zwolnień celnych oraz podatkowych.

Skarżący przesłuchany w charakterze strony w dniu 27 lipca 2013 r. zeznał, że jeździ samochodem na Ukrainę po zakupy oraz do narzeczonej. Samochód jest zasilany benzyną oraz LPG i często dotankowywany. Przed wyjazdem na Ukrainę samochód był zatankowany w Polsce. Benzyna służy tylko do odpalania silnika, a później samochód jest zasilany gazem.

Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego Naczelnik Urzędu Celnego w [...] decyzją z dnia 6 sierpnia 2013 r. określił kwotę wynikającą z długu celnego w wysokości 10 zł, kwotę podatku od towarów i usług oraz kwotę podatku akcyzowego w łącznej wysokości 150 zł, a także kwotę opłaty paliwowej w wysokości 5,20 zł. Odnosząc się do stanowiska S. K. zawartego w protokole z przesłuchania z dnia 27 lipca 2013 r., organ celny podniósł, że przez pojęcie okazjonalności przewozu rozumie się przywóz, który odbywa się rzadko, sporadycznie, przy okazji podróży i w każdym przypadku sprawa powinna być oceniana indywidualnie z uwzględnieniem częstotliwości przywozu takich samych towarów przez danego podróżnego. Organ ustalił, że przewóz paliwa przez skarżącego nie miał charakteru okazjonalnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00