Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 21-11-2024
Artykuł aktualny na dzień 21-11-2024
Data publikacji: 2024-09-25

Jak postąpić w przypadku zniszczenia albo utraty banderol podczas powodzi

Podmiot, który utracił znaki akcyzy w wyniku powodzi, musi przede wszystkim oszacować straty i sporządzić protokół, który będzie podstawą do wnioskowania o nowe znaki akcyzy. Nie ma bowiem możliwości dalszej sprzedaży towarów bez prawidłowych banderol. Stare, nienadające się do nałożenia banderole należy oddać w ciągu 30 dni. Niestety, koszt nabycia nowych musi ponieść podatnik, ponieważ obecne przepisy nie przewidują ulg w tym zakresie z uwagi na powódź.

Powódź w dorzeczu Odry generuje wiele pytań podatkowych, w tym pytania o skutki zniszczenia znaków akcyzy (banderol) w zakładzie produkcyjnym w wyniku jego zalania czy zniszczenia banderol naniesionych już na towary sprzedawane w sklepach czy hurtowaniach. W obu tych przypadkach skutki te będą zgoła inne.

W niniejszym artykule podpowiemy podatnikom, jak powinni się zachować w razie zniszczenia znaków akcyzy w wyniku powodzi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00