Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 lutego 2012 r., sygn. II SA/Wa 2386/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Grochowska - Jung, Sędziowie WSA Joanna Kube, Danuta Kania (spr.), Protokolant Starszy sekretarz sądowy Maria Zawada, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 lutego 2012 r. sprawy ze skargi Wojewody [...] na uchwałę Rady Gminy L. z dnia [...] maja 2011 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia wysokości opłat za świadczenia udzielane przez przedszkole publiczne 1. stwierdza nieważność § 3 ust. 2 oraz § 3 ust. 3 zaskarżonej uchwały Rady Gminy L., 2. stwierdza, że zaskarżona uchwała w zakresie opisanym w punkcie 1 nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Wojewoda [...], działając na podstawie art. 85, art. 86 i art. 91 w zw. z art. 93 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 3 § 2 pkt 5, art. 13 § 2 i art. 50 § 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153, poz. 1270 ze zm.), wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na uchwałę nr [...] Rady Gminy L. z dnia [...] maja 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola, dla których organem prowadzącym jest Gmina L., wnosząc o stwierdzenie nieważności:

1) § 3 ust. 2 ww. uchwały, któremu zarzucił istotne naruszenie prawa materialnego polegające na przyjęciu, że art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.), przewiduje możliwość określenia wysokości miesięcznej opłaty za świadczenia na podstawie zadeklarowanej liczby godzin pobytu dziecka w przedszkolu, przekraczającej czas na realizację podstawy programowej,

2) § 3 ust. 3 ww. uchwały, któremu zarzucił istotne naruszenie prawa materialnego polegające na przekroczeniu delegacji ustawowej poprzez przyjęcie, że art. 14 ust. 5 ustawy o systemie oświaty, stanowiący podstawę do ustalenia opłat za usługi świadczone przez przedszkola, zawiera delegację do ustalenia zasad pobierania tych opłat.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00