Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 1 września 2011 r., sygn. VII SA/Wa 495/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Miron, Sędzia WSA Daria Gawlak-Nowakowska (spr.), Sędzia WSA Joanna Gierak-Podsiadły, Protokolant ref. staż. Bartłomiej Grzybowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 sierpnia 2011 r. sprawy ze skargi Polskich Kolei Państwowych S.A. w [...] na decyzję Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] grudnia 2010r. znak: [...] w przedmiocie nakazu usunięcia nieprawidłowości skargę oddala

Uzasadnienie

[...] Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego decyzją z dnia [...] października 2010 r., nr [...], na podstawie art. 66 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. nr 156, poz. 1118 ze zm., zwanej dalej Prawo budowlane) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2000 r., nr 98 poz. 1071, ze zm., zwanej dalej K.p.a.), po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego w sprawie złego stanu technicznego kładki dla pieszych na stacji [...], położonej w 68,860 kilometrze linii kolejowej nr [...] - nakazał przedsiębiorstwu [...]S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w [...], jako właścicielowi przedmiotowego obiektu budowlanego, usunięcie nieprawidłowości wskazanych w "Opinii budowlanej nr [...] kładki dla pieszych na stacji [...].", uzupełnionej pismem z dnia 16 września 2010 r., poprzez:

wykonanie powłok ochronnych konstrukcji stalowej kładki, schodów wraz z balustradą i osłon przeciwporażeniowych, zgodnie z pkt. 8.1 i 8.3 w/w opinii, uzupełnionej pismem z dnia 16.09.2010 r.;

wymianę 100% drewnianego pomostu wraz z drewnianymi podłużnicami stanowiącymi podparcie pomostu z desek impregnowanych grub. 5 cm, zgodnie z pkt. 8.2.1 opinii j.w.;

zamontowanie stalowych krat typu WEMA na nośnych podłużnych belkach konstrukcji kładki z IP300 pod drewnianym pomostem, zgodnie z pkt. 8.2.2 w/w opinii, uzupełnionej pismem z dnia 16 wrzesnia 2010 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00