Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 17 czerwca 2011 r., sygn. II SA/Lu 293/11

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Cylc-Malec (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia NSA Grażyna Pawlos-Janusz, Sędzia NSA Krystyna Sidor, Protokolant Specjalista Jolanta Sikora, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 17 czerwca 2011 r. sprawy ze skargi A. R. na decyzję Wojewody z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie odmowy zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] stycznia 2011 r. Starosta K. na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623), po rozpatrzeniu wniosku A. R., odmówił zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę wytwórni betonu na działkach nr ew. 949, 951 i 953 położonych w miejscowości W. Trzeci, gm. W.

W uzasadnieniu organ pierwszej instancji wskazał, iż w toku wszczętego postępowania wydano na podstawie art. 35 ust. 3 ustawy Prawo budowlane postanowienie, którym zobowiązano inwestora do usunięcia nieprawidłowości w przedłożonym projekcie budowlanym. Dokonując oceny uzupełnionego projektu organ stwierdził, iż nie został spełniony pierwszy punkt postanowienia, zobowiązujący inwestora do doprowadzenia projektu budowlanego do stanu zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy W.. Jak wskazał organ przedmiotowa inwestycja zaprojektowana została na terenach przeznaczonych pod działalność produkcyjną, składowanie i magazynowanie towarów w obiektach kubaturowych i usługi komercyjne (symbol planu G 18, PP, PS1, UC), gdzie dopuszcza się przekształcenie w zagospodarowaniu na nieuciążliwe funkcje produkcyjne, przez które należy rozumieć działalność produkcyjną i usługową oraz inwestycje nie zaliczane w przepisach ochrony środowiska do mogących znacząco oddziaływać na środowisko, a także których oddziaływanie nie przekracza granic terenu do którego inwestor ma tytuł prawny. Tymczasem jak zaznaczył organ planowana inwestycja została zaliczona do mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko zgodnie z przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Ponadto inwestor na planowaną inwestycje uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Z tych względów (niezgodność zamierzenia z planem miejscowym) należało w ocenie organu odmówić wydania pozwolenia na budowę. Nadto organ podniósł, że inwestor nie spełnił także innych zaleceń postanowienia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00