Orzeczenie
Wyrok WSA w Krakowie z dnia 17 września 2010 r., sygn. I SA/Kr 1087/10
Sygn. akt I SA/Kr 1087/10 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 17 września 2010r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Ewa Długosz - Ślusarczyk, Sędziowie: WSA Ewa Michna (spr.), WSA Maria Zawadzka, Protokolant: Iwona Sadowska - Białka, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 września 2010r., sprawy ze skargi "B" Spółka z o.o. w S., na interpretacje indywidualne Ministra Finansów, z dnia 16 lipca 2008r. Nr [...], Nr [...], w przedmiocie opodatkowania nieodpłatnie przekazanych towarów, I. uchyla zaskarżone interpretacje, II. zasądza od Ministra Finansów na rzecz strony skarżącej koszty postępowania w kwocie 914 zł ( dziewięćset czternaście złotych).
Uzasadnienie
We wnioskach z dnia 9 kwietnia 2008 roku o wydanie indywidualnych interpretacji podatkowych B. sp. z o.o. z siedzibą w S. - zwana dalej "Spółką" - podała, że w ramach działań mających na celu realizację strategii marketingowej, przekazuje nieodpłatnie towary należące do przedsiębiorstwa. Są to głównie wytworzone przez Spółkę produkty, ale przedmiotem przekazań mogą być także towary niebędące jej produktami (np. wyroby cukiernicze, które są produkowane przez innych wytwórców, ale są częścią oferty handlowej Spółki lub inne towary). Towary są przekazywane przez Spółkę jej kontrahentom (np. dystrybutorom lub hurtownikom) oraz ostatecznym konsumentom. Spółka dokonuje odliczenia naliczonego podatku od towarów i usług (zwanego dalej "VAT") związanego z wyprodukowaniem lub nabyciem towarów, które następnie są wydawane w ramach akcji reklamowych i promocyjnych. W związku z powyższym we wnioskach zadano pytania:
- czy w świetle przepisów art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm., dalej "ustawa o VAT"), w brzmieniu obowiązującym po 1 czerwca 2005 r., nieodpłatne przekazanie przez Spółkę towarów (zarówno przez nią wyprodukowanych jak i nabytych) w ramach realizowanych przez nią działań promocyjnych i reklamowych, związane bezpośrednio z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą podlega opodatkowaniu VAT, a w konsekwencji czy w przypadku nieodpłatnego wydania tego typu towarów w związku z prowadzoną przez Spółkę działalnością gospodarczą (tj. wydania ich w ramach działań promocyjnych i reklamowych organizowanych przez Spółkę), w odniesieniu do których Spółka dokonała odliczenia VAT naliczonego w związku z ich wytworzeniem, Spółka będzie zobowiązana do naliczenia VAT należnego w myśl art. 7 ust. 2 ustawy o VAT?,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right