Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 25 czerwca 2015 r., sygn. I SA/Ol 259/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca sędzia WSA Zofia Skrzynecka Sędziowie sędzia WSA Ryszard Maliszewski sędzia WSA Renata Kantecka (sprawozdawca) Protokolant referent stażysta Milena Małyszko po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 czerwca 2015r. sprawy ze skargi Miasta na interpretację indywidualną Dyrektora Izby Skarbowej - działającego z upoważnienia Ministra Finansów z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie podatku od towarów i usług oddala skargę
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 22 września 2014 r. Miasto O. (dalej jako: "Miasto", "strona", "skarżąca") na podstawie art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.), dalej jako "O.p.", zwróciło się do Dyrektora Izby Skarbowej, działającego z upoważnienia Ministra Finansów, o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego dotyczącego wydatków mieszanych, braku obowiązku naliczania podatku należnego z tytułu wykorzystania wydatków mieszanych do czynności niepodlegających opodatkowaniu oraz nieuwzględnienia w proporcji sprzedaży obrotu z tytułu sprzedaży środków trwałych, prawa użytkowania wieczystego, gruntów i z tytułu ustanowienia prawa użytkowania wieczystego.
Skarżąca podała, że jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Działalność prowadzi przez urząd miasta (dalej jako "urząd"). Faktury dokumentujące dostawy towarów i usług przeznaczonych na funkcjonowanie urzędu wystawiane są na Miasto. Urząd składa się z komórek organizacyjnych, które wykonują przypisane im w Regulaminie Organizacyjnym zadania. Struktura urzędu i zadania są zmienne. W ramach czynności wykonywanych przez Miasto wyróżniła:
- czynności podlegające opodatkowaniu VAT, a więc wykonywane głównie w ramach czynności cywilnoprawnych (w szczególności wnoszenie aportu do spółek miejskich, dzierżawa gruntów i budynków, najem powierzchni użytkowych, świadczenie usług komunikacji publicznej), które Miasto dokumentuje fakturami VAT lub paragonami fiskalnymi, a osiągane przychody w związku z prowadzeniem działalności podlegającej opodatkowaniu są albo opodatkowane VAT, albo zwolnione z VAT, VAT należny i obrót z tytułu działalności zwolnionej Miasto wykazuje w składanych deklaracjach VAT,